Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:11:09 GMT

پیشنهاد استفاده از ظرفیت بین المللی بانکی برای ارز نهاده‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۳۰۳۵

پیشنهاد استفاده از ظرفیت بین المللی بانکی برای ارز نهاده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی رضایی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به زیرساخت ها، ظرفیت های مناسب و جایگاه تخصصی بانک کشاورزی در کمک به تامین امنیت غذایی کشور باید از تمام ظرفیت های حوزه بین الملل بهره برداری کرد.

وی با اشاره به اهمیت تامین ارز مورد نیاز برای تامین نهاده های بخش کشاورزی بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه بین الملل این بانک تاکید و خاطرنشان کرد: در این حوزه نیازمند تلاش جدی تر و برنامه ریزی برای حفظ و توسعه بازار ارزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بانک کشاورزی در تشریح انتظارات از حوزه بین الملل این بانک، به جایگاه ویژه این حوزه در سند راهبردی و برنامه‌های تدوین شده این خط مشی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و تلاش جدی شاهد تحولات چشمگیری در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است طی چند سال آینده به بانک برتر کشور تبدیل شویم، یکی از راهکارهای بهبود وضعیت و ارتقای جایگاه حوزه بین الملل این بانک را حرکت بر اساس یک برنامه عملیاتی(Business Plan) در حوزه ارزی و افزایش سهم از بازار ارزی دانست و تصریح کرد: شناسایی مشتریان فعال ارزی سراسر کشور، جذب مشتریان جدید و تسهیل و بهبود عملکرد حوزه صرافی از طریق مراجع خاص از مهم ترین عوامل تحقق این برنامه‌هاست.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش، بر کاهش تعهدات ارزی ایفا نشده تاکید و خاطرنشان کرد: سرعت در پاسخگویی به مشتریان ارزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انتظار می‌رود با همکاری واحدهای دیگر از جمله بانکداری شرکتی سرعت و وضعیت ارائه خدمات ارزی به مشتریان را ارتقا داد.

کد خبر 5495611

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی رضایی وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی بورس نهاده های دامی بانک مرکزی ایران نهضت ملی مسکن کوبا سازمان خصوصی سازی سید احسان خاندوزی جواد اوجی قرعه کشی خودرو رستم قاسمی صندوق توسعه ملی مالیات حوزه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی