Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان بازار ارز در اولین روز هفته شاهد ثبات نسبی شاخص ارزی هستند. این در حالی است که نرخ دلار در بازار غیررسمی نیز همچنان در کانال 30 هزار تومانی در نوسان است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس در معاملات (شنبه 31 اردیبهشت ماه 1401) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 25369 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 25624 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز کاری قبل، 17 تومان کاهش نرخ داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت 27850 تومان از مردم خریداری و در مقابل، با 12 تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ 28130 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

نرخ رسمی انواع ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) منتشر کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش و ۱۲ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ رسمی ۸ ارز ثابت ماند. هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس با کاهش نسبت به روز قبل، ۵۲ هزار و ۴۷۳ ریال و یورو نیز ۴۴ هزار و ۳۶۲ ریال ارزش‌گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، کاهش نرخ دارد.

 بر پایه این گزارش، هر فرانک سوئیس امروز ۴۳ هزار و ۸۶ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۲۲۲ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۳۰۶ ریال، کرون دانمارک ۵ هزار و ۹۶۲ ریال، روپیه هند ۵۴۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

همچنین امروز دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۱۲۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۰ هزار و ۹۹۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۲ هزار و ۸۵۲ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۵۲ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال تعیین قیمت شد.

هر دلار کانادا نیز ۳۲ هزار و ۷۲۴ ریال، دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۸۲۸ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲‌ هزار و ۶۴۸ ریال، لیر ترکیه ۲ هزار و ۶۴۱ ریال، روبل روسیه ۶۷۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷ ریال و لیر سوریه ۱۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

قیمت دلار استرالیا امروز ۲۹ هزار و ۵۳۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۴۲۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۸ هزار و ۳۳۹ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا یک‌هزار و ۱۶۶ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۳ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۸۰ ریال و دینار لیبی هشت‌ هزار و ۷۳۵ ریال تعیین شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۲۷۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۲ هزار و ۸۸ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۵۶۹ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۳ هزار و ۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار ۸۱۹ ریال، هر لاری گرجستان ۱۴ هزار و  ۵۰۴ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۸۶۴ ریال، افغانی افغانستان ۴۶۳  ریال، روبل جدید بلاروس ۱۲ هزار و ۴۱۹ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۱۹ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۳۵۳ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۳۶۳ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۴ ریال قیمت خورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران قیمت دلار قیمت یورو نرخ ارز یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران نسبت به روز ۱۱ هزار نرخ رسمی ۲ هزار هزار و ۲ ۲ ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • نرخ ارز امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد