Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@14:40:50 GMT

افزایش حقوق کارگران تعدیل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۳۹۴۰

افزایش حقوق کارگران تعدیل می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

ولی اسماعیلی عصر شنبه در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: جراحی اقتصادی دولت قطعاً هزینه‌بر و همراه با عوارض جانبی است و سعی ما بر این است تا با کمترین آسیب، بیشترین تأثیر این جراحی اقتصادی را بر زندگی مردم شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته انجام این جراحی اقتصادی به امروز و فردا موکول شده و هیچ حرکت اساسی در این بخش انجام نشده است، تصریح کرد: باید کار در یک مقطعی به صورت جامع آغاز می‌شد که دولت سیزدهم با جدیت اصلاح نظام اقتصادی را در کشور آغاز کرده تا در بهترین موقعیت و همراهی سه قوه شاهد تحقق اهداف و نتایج این حرکت مثبت و سازنده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تقویت و پشتیبانی مؤلفه‌های اصلی در این حوزه سعی کرده تا انحصار و رانت احتمالی را گرفته و موانع پیش رو را نیز بردارد که در گام نخست این جراحی اقتصادی به نتیجه رسیده و منتظر هشت گام بعدی هستیم تا در تحول اقتصادی شرایط مناسب و مطلوبی را در جامعه شاهد باشیم. نتیجه توزیع ناعادلانه منابع را در کشور در توسعه ناهمگون و نامتوازن شاهد هستیم و به هیچ وجه اصل عدالت در این حوزه رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه نتیجه این بی‌توجهی و غفلت به حاشیه‌نشینی و تولید آسیب‌های اجتماعی منجر شده است، خاطرنشان کرد: ما در سطح کشور ریل‌گذاری مناسبی را پیش از این شاهد نبودیم اما مجلس و دولت تلاش می‌کند تا ریل‌گذاری را به شکل صحیح انجام دهد.

اسماعیلی با رد شایعاتی مبنی بر تعدیل نرخ دستمزد کارگران در سال‌جاری اضافه کرد: نه تنها چنین موضوعی صحت ندارد بلکه دولت تلاش می‌کند در حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان مشوق‌هایی را برای آنها در بخش بیمه و مالیات پرداخت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدواریم افزایش دستمزد کارگران زمینه‌ساز ترغیب و تشویق بیشتر این نیروها در مسیر تولید بوده و بخش عظیمی از نارسایی‌ها نیز با دقت نظر صحیح برطرف شود.مجلس تلاش می‌کند تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از پرداخت مالیات معاف بوده و عمده مالیات‌ها نصیب عایدی بر سرمایه باشد.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی اصلاح تعرفه‌ها را در بحث خرید و ورود ماشین‌آلات سنگین کارخانه‌های تولیدی یادآور شد و تصریح کرد: ضروری است تا با برنامه‌ریزی دقیق در این بخش اهداف واقعی محقق و ضعف‌ها و کاستی‌ها رفع شود.

وی به سفر ۲ روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با همراهی معاونان و رؤسای سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در شهرستان گرمی مقرر شد تا احداث درمانگاه با تأمین زمین انجام شده و گروه سرمایه‌گذاری شستا پروژه‌های آغاز شده را به سرعت به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حمایت صندوق بازنشستگی را از احداث کارخانه پتروشیمی جم و کارخانه تولید محصولات شیشه‌ای یادآور شد و افزود: در کنار استقرار ادارات در انگوت، مقرر شد تا ساخت واحدهای مسکونی برای کارگران مورد توجه قرار گرفته و یک‌هزار میلیارد تومان منابع پرداختی در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و استان‌های کمتر توسعه یافته نظیر اردبیل توزیع شود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حقوق کارگران ولی اسماعیلی کمیسیون اجتماعی مجلس جراحی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵شنبه ها گفت:کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است.درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روزهایی تعطیل خواهد شد اما ساعت کاری کارمندان در هفته از 44به 40 ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی 44ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی 4ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز 10درصد کاهش خواهد یافت.

*کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی 5 شنبه تخلف است

به گزارش تسنیم؛محمد چکشیان,معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش 10درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران،‌ مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات،‌تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی 3سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است