Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:16:38 GMT

سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خراسان جنوبی تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۴۰۹۴

سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خراسان جنوبی تامین می‌شود

به گزارش ایرنا، جواد اشرفی روز شنبه در نخستین نشست کارگروه اقتصاد و معیشت مجمع مطالبه‌گران استان افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی توسط سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از اصلاح‌های ساختاری در کشور در حوزه بانک‌ها خواهد بود که این مهم در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: هدف از این طرح تزریق نقدینگی به سطح جامعه نیست بلکه نقدینگی که در گذشته در اختیار برخی واردکنندگان یا دلال‌ها قرار می‌گرفت با مدل جدید جا به جا می‌شود کما اینکه در مدل قبلی ارز در اختیار واردکننده قرار می‌گرفت اما کالا به همان میزان در سطح بازار وارد نمی‌شد.

اشرفی تصریح کرد: در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها چهار قلم کالا از جمله مرغ، تخم مرغ، شیر و روغن خوراکی افزایش قیمت داشت اما یکسری کالاها ثانویه هستند که برای افزایش قیمت آنها مکانیزم و چارچوبی تعیین شده است.

وی عنوان کرد: افزایش خودسرانه قیمت اقلام به هیچ عنوان مورد تایید نیست و تغییر نرخ‌ها باید بر اساس مکانیزم کارشناسی شده باشد لذا برخی افزایش قیمت‌ها در سطح بازار مورد رصد قرار گرفته و در صورتی که دلیل و ادله نداشته باشد منجر به پرداخت جرایم سنگین تعزیراتی می‌شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: برخی نرخ‌ها قبل از اجرایی شدن طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اعلام شده بود که شاید اکنون اعمال شود و مردم تصور می‌کنند در قالب این طرح بوده، رسانه‌ها باید در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام و موضوع را برای مردم شفاف‌سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر همراهی مردم نبود این طرح عملیاتی نمی‌شد یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سطح میانگین درآمد خانوار شهری استان سالانه ۵۴ میلیون تومان و کشوری ۷۴ میلیون تومان و سطح درآمد خانوار روستایی استان سالانه ۲۶ میلیون تومان و کشوری ۴۳ میلیون تومان است.

اشرفی گفت: دولت سیزدهم برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یکسری الزامات داشت که اولین مورد الزامات قانونی بود.

وی افزود: همه اقتصاددان‌های موافق و مخالف دولت اذعان داشتند اصلاح نظام ساختاری بودجه باید رقم بخورد، یکی از سیاست‌های مهم دولت الزام قانونی، عُقلایی، منطقی و مبارزه با رانت و حمایت از طبقه مستضعف و ضعیف جامعه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه خیلی از جاها اقتصاد استان ما روستامحور است بیان کرد: شاخص‌های این طرح به ضریب افزایش قدرت خرید قشر روستایی، اقتصاد و معیشت طبقه متوسط و ضعیف جامعه استان کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه روزانه وضعیت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان رصد و پایش می‌شود اظهار داشت: برای تبیین این طرح با برگزاری میزهای خدمت استارت خوبی زده شده و علاوه بر این جلسات متعددی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

اشرفی مهمترین ضابطه اجرای این طرح را اخلاق‌مداری دانست و گفت: دامنه این جلسه مطالبه‌گری در استان باید گسترش یابد تا به صورت موضوع محور جلسات پیش برده شده و راهکارها به عنوان دستور کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تبیین و روشنگری این طرح در حوزه دستگاهی خود می‌تواند فعالیت داشته باشد زیرا همه هم و غم ما اجرای درست و دقیق این طرح و رضایتمندی مردم است.

برچسب‌ها تولید داخلی خراسان جنوبی دولت سیزدهم هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید داخلی خراسان جنوبی دولت سیزدهم تولید داخلی خراسان جنوبی دولت سیزدهم هدفمندی یارانه طرح مردمی سازی میلیون تومان یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۶ هزار بازرسی واحدهای تولیدی در سال گذشته

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام از انجام بیش از ۶۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

یادگار محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام با اعلام این خبر، اظهار داشت: بازرسان استاندارد ایلام در سال گذشته 6529 فقره نمونه برداری و بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه تحت پوشش استان انجام دادند.

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام گفت: همچنین در این بازه زمانی تعداد 5818 فقره بازرسی و 711 فقره نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه استان و همچنین 97 فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است.

دبیر شورای استاندارد استان ایلام هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • انجام بیش از ۶ هزار بازرسی واحدهای تولیدی در سال گذشته
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • ۹۱۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در خراسان جنوبی/ مشکلی در توزیع مرغ گرم نداریم