Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ارسال پیشنهاد این سازمان در مورد افزایش سالانه مستمری‌ها به هیات‌دولت و اجرایی شدن افزایش‌ها بعد از تصویب پیشنهاد سازمان در هیات‌محترم وزیران را روالی قانونی اعلام کرد که هر سال حسب مفاد متن ماده 96 قانون تأمین‌ اجتماعی اجرا می‌شده و مختص سال جاری نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در پی درج خبری نادرست در چند خبرگزاری و سایت خبری به نقل از مسئول یکی از کانون‌های بازنشستگان تأمین‌اجتماعی و طرح ادعای ناصحیح پرداخت حقوق کارکنان این سازمان براساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار، روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن تکذیب افزایش حقوق کارمندان این سازمان و اعلام موکول شدن افزایش حقوق کارکنان سازمان به بعد از تعیین تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان حسب دستور مدیرعامل این سازمان، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:

1- حسب مفاد ماده 96 قانون تأمین‌اجتماعی، هر سال پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد میزان و چگونگی افزایش حداقل مستمری و سایر سطوح مستمری‌های بازنشستگان کارگری، پس از تصویب در هیات‌مدیره سازمان و امضای وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات‌وزیران ارسال ‌شده و تنها پس از تائید و تصویب هیأت‌وزیران و ابلاغ مصوبه به سازمان تأمین‌اجتماعی، قابلیت اجرایی داشته و این روند قانونی، مختص سال جاری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق اطلاعیه‌های قبلی، پیشنهاد این سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان به هیئت‌وزیران ارسال شده که پس از ابلاغ مصوبه هیئت‌وزیران، افزایش دستمزد اعمال و پرداخت می‌شود.

2-  با توجه به عدم ارسال مصوبه مذکور از طرف هیات‌وزیران تاکنون، مطابق دستور مدیرعامل سازمان مقرر شده است اعمال افزایش حقوق کارکنان این سازمان نیز به پس از تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز موکول شود. لذا در پرداخت حقوق اردیبهشت کارکنان این سازمان، افزایشی نسبت به سال گذشته اعمال نشده است.

3- مطابق تأکید و دستور مدیرعامل سازمان، روند پرداخت حقوق ماه جاری به نوعی برنامه‌ریزی شده که پرداخت حقوق ماهانه کارکنان نیز پس از پرداخت کامل حقوق بازنشستگان انجام ‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی حقوق کارمندان سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حقوق افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران دارای سه فرزند برای بیمه رایگان شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در کارگروه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اعلام این خبر گفت: بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تمامی مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و یا بیشتر، در صندوق بیمه اجتماعی، بیمه می‌شوند.

عباس زاده با بیان اینکه مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند افزود: بین ۵ تا ۷ سال، مادران نیاز به پرداخت حق بیمه ندارند.
وی گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح حق بیمه ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط توسط دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی در سراسر کشور پرداخت خواهد شد و مادران برای ثبت نام به دفاتر کارگزاری مراجعه کنند و یا از طریق ثبت اطلاعات در سایت www.ROOSTAA.IR اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: مهلت ثبت نام تا ۳۱ فرورین امسال است و تمامی فرمانداران، بخشداران و دهیاران مکلف هستند برای اجرای این طرح نهایت تلاش را داشته باشند.
عباس زاده با بیان این که هم اکنون در استان بیش از ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش هیچ گونه بیمه‌ای نیستند گفت: اغلب این افراد روستایی و عشایرند و می‌توانند با پرداخت یک سوم حق بیمه تا مدت معین، از مزایای بیمه بازنشستگی و یا کارافتادگی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مادران دارای سه فرزند برای بیمه رایگان شناسایی شوند
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شد
  • اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • جدیدترین جزئیات حق بیمه تامین اجتماعی و نرخ بیمه پرداختی در سال 1403