Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:25:47 GMT

47 درصد مردم کردستان کم‌تحرک هستند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۵۳۷۹

47 درصد مردم کردستان کم‌تحرک هستند

نیلی رئیس دبیرخانه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های مجمع سلامت استان، ۴۷ درصد مردم استان کم تحرک و فاقد فعالیت بدنی هستند.

رئیس دبیرخانه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ۱۷ درصد کودکان دچار اضافه وزن و ۲ درصد چاق هستند.

به گفته نیلی، برخی شهرستان‌های تابعه استان کردستان با مشکل شیوع دیابت و فشار خون مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مقایسه حوادث ترافیکی استان با کشور تصریح کرد: بالاترین مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به شهرستان‌های کامیاران، دیواندره و بانه است در این راستا بمنظور پیشگیری از آمار حوادث ترافیکی شناسایی نقاط حادثه‌خیز و کاهش آسیب‌های آن ضروری است.

این مسوول با اشاره به تهدید امنیت غذایی و محیطی در سال گذشته اظهار کرد: مجمع سلامت دانشگاه در راستای توسعه پایدار استان و اهداف سلامت‌محور و مشارکت و همکاری‌های فرابخشی با تاکید بر سیاست‌های کلان سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای ارتقای مولفه‌های سلامت تلاش می‌کند.

ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز به خبرنگار فارس گفت: ارتقاء سطح سواد و آگاهی‌های مردم در حوزه سلامت از گسترش ابتلا مردم به بسیاری بیماری‌های غیرواگیر در جامعه پیشگیری می‌کند.

فرازام بیدارپور با اشاره به موضوعات مورد بررسی در مجمع سلامت گفت: در این مجمع ۱۱۰ عامل از جمله مساله آب شرب، حوادث ترافیکی و چاقی به عنوان علل بروز بیماری‌ها شناخته شده است.

وی بر حل مشکل آب شرب استان و رفع حوادث ترافیکی از سوی مسولین ذیربط تاکید کرد و گفت: کاهش آمار مرگ و میر بیماری‌های واگیر نیازمند فرهنگ‌سازی، ارتقا سواد سلامت و خودمراقبتی از سوی افراد جامعه است.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش چاقی در کودکان شیوع دیابت و فشار خون حوادث ترافیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند