Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقامات امنیتی سابق فلسطین اشغالی گفت تهدید واقعی علیه موجودیت اسرائیل از درون است.

«لیئور تسوکرمن»، یکی از مقامات ارشد سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مقاله‌ای که در روزنامه «معاریو» منتشر شد، نوشت: تهدید وجودی علیه اسرائیل از داخل ناشی می‌شود و علت آن این است که در سال‌های طولانی، اسرائیل فاقد رهبری شجاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهره امنیتی تاکید کرد: اسرائیل به طور کلی، قدرت بازدارندگی زمینی و دریایی خود را از دست داده است. اسرائیل در برابر حماس، در همه ابعاد زندگی در نوار غزه، ضعیف نشان داده است. تهدید وجودی حقیقی از درون اسرائیل سرچشمه می‌گیرد و این به علت فقر سیاسی و اظهار مداوم ضعف است.

در «ترجمه عربی» این مقاله که در پایگاه اینترنتی شبکه المیادین منتشر شد، آمده است: رسانه‌های اسرائیلی به جای تمرکز بر ایدئولوژی حماس، به شخصیت‌هایی مشغول شده اند که این جنبش را رهبری می‌کنند. در شرایطی که مشکل اساسی «محمد ضیف» یا «یحیی السنوار» نیستند؛ بلکه حماس و اندیشه نهفته در این جنبش، مشکل اساسی است. معمولا رهبران گاهی اوج می‌گیرند و گاهی سقوط می‌کنند. اما آنچه به مدت طولانی ماندگار است، ایدئولوژی، به ویژه ایدئولوژی دینی است. این ایدئولوژی وقتی با قدرت سلاح حمایت شود، به سادگی نمی‌توان آن را مهار کرد، بلکه مثل سرطان در بدن گسترش می‌یابد. ما قدرت بازدارندگی را از دست داده ایم.

لیئور تسوکرمن ادامه داد: اسرائیل نه تنها در زمینه بازدارندگی زمینی و دریایی تضعیف شد، بلکه در رویارویی با حماس، پیوسته ضعف نشان داد. بر خلاف اسرائیل، حماس با اراده و صبر برای تحقق چشم اندازش تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

 یک مقام ارشد حماس بامداد امروز (چهارشنبه)، به روزنامه «العربی الجدید» گفت که کابینه اسرائیل به صورت سازمان‌یافته در تلاش است تا افکار شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسرای اسرائیلی را گمراه کند.

این مقام حماس که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره پیشنهاد حماس برای آزادی ۲۰ اسیر به جای ۴۰ اسیر در مرحله نخست توافق تبادل اسرا را تکذیب کرد؛ پیشنهادی که به گفته رسانه‌های اسرائیلی اخیرا در دور جدید مذاکرات قاهره به آن پرداخته شده است.

منبع یادشده همچنین گفت که بر خلاف ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره زنده ماندن تنها ۲۰ اسیر اسرائیلی در غزه، شمار اسرا را دقیقا نمی‌توان اعلام کرد و حماس به‌تن‌هایی ۳۰ ژنرال و افسر شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم اسرائیل) از فرماندهان و مقامات نظامی یگان‌های مناطق و جایگاه‌های حساس ارتش اسرائیل را همچنان در اسارت دارد.

او اشاره کرد که این افراد در مکانی بسیار دور و در جایی که به‌شدت تحت مراقبت ویژه قرار دارند، نگه‌داری می‌شوند و دست ارتش اسرائیل به آن‌ها نمی‌رسد.

این مقام حماس همچنین گفت کابینه نتانیاهو هویت برخی از اسرای نظامی را برای جلوگیری از برانگیخته شدن خشم ارتش خود پنهان نگاه داشته است.

این عضو ارشد حماس همچنین خبر داد «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه که ارتش اسرائیل به دنبال ترور اوست، به‌رغم جنگ و عملیات‌های اطلاعاتی ارتش اسرائیل، از وقایع جنگی دور نیست.

او توضیح داد: «صحبت از اینکه السنوار در تونل‌ها حضور دارد، تنها ادعای نتانیاهو و دستگاه‌های اوست تا این‌گونه در برابر اسرائیلی‌ها و متحدانشان روی شکست خود در تحقق اهداف اعلام‌شده‌شان سرپوش بگذارند.»

این مقام حماس ادامه داد که یحیی السنوار «اخیرا از مناطق درگیری میان مقاومت و ارتش اسرائیل بازدید کرده و با برخی از رزمندگان جنبش روی زمین و نه در تونل‌ها دیدار کرده است.»

او در پایان اضافه کرد: «در گفتگو‌هایی که اخیرا میان سران حماس در داخل و خارج [از فلسطین]صورت گرفته، السنوار سران ارشد جنبش [حماس]را در جریان وضعیت مقاومت در نوار غزه قرار داده و با ارائه آمار و گزارش‌های میدانی دقیق بر وضعیت خوب مقاومت و صلابت و توان آن در تقابل با نیرو‌های اشغالگر تاکید کرده است.»

به دنبال انتشار این مصاحبه، منابع اسرائیلی، شامگاه امروز (چهارشنبه) خبر دادند ده‌ها شهرک‌نشین مقابل خانه نتانیاهو در قدس تظاهرات بر پا کرده‌اند و علیه او و کابینه‌اش شعار سر داده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان نتانیاهو و کابینه او را مسئول شکست توافق تبادل اسرا دانستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • طوفان الاقصی فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کرد
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح