Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر علی ابوالفتح با بیان اینکه  سفر نماینده ویژه سازمان ملل در امور تحریم ها به ایران اقدامی مناسب بود و گزارش اولیه ای که او از نتایج بررسی های خود در این سفر  منتشر کرد، حاوی اطلاعات دقیق و دست اولی است، اظهار کرد : خانم «دوهان» در گزارشش به درستی به این موضوع اشاره کرده است که تحریم ها چه اثر منفی و مخربی بر معیشت مردم عادی ایران و همچنین وضعیت بهداشت و درمان مردم کشورمان  داشته است و انتشار این گزارش حرکتی رو به جلو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار این گزارش می تواند تغییری در رفتار آمریکا در اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران  و دیگر کشورها داشته باشد، تصریح کرد:  باید توجه داشته باشیم  که تحریم‌ها موثرترین سلاح زرادخانه‌های آمریکا است  و حتی از موشک‌ها، بمب‌ها و ناوها برای آمریکا در این قضیه موثرتر است و اینکه انتظار داشته باشیم با انتشار این گونه گزارش ها  آمریکا اقدام به لغو تحریم‌های یکجانبه خود علیه دیگر کشورها کند، به مانند این است که از یک کشور بخواهیم که خود را «خلع سلاح» کند.

 این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا نه تنها تحریم ها را کنار نمی گذارد ، بلکه هر روز آن را پیچیده‌تر می‌کند و  با شیوه‌های مدرن، تحریم‌های جدیدی را اعمال می کند و راه های دور زدن تحریم ها را مسدود می کند، گفت : بنابراین نمی توان انتظار داشت که  انتشار این گونه  گزارش ها  باعث شود که اقدام آمریکایی‌ها در اعمال تحریم‌ها متوقف شود.

ابوالفتح با بیان اینکه انتشار این گونه گزارش‌ها، باعث اطلاع  و آگاهی بیشتری افکار عمومی از تاثیر منفی تحریم های یکجانبه بر روی ملت‌ها و مردم عادی یک کشور می شود ، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها در این گونه موارد تحت تاثیر افکار عمومی قرار نمی گیرند و تا آنجا که منافعشان اقتضا کند کار را به جلو می برند.

 وی  با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی عمومی، این یک امر موثر و مهم است که نماینده یک نهاد بین المللی با اسناد، مدارک و فکت های  دقیق اعلام کند که تحریم‌ها چه تاثیراتی گذاشته است و از این اسناد شاید بتوان در آینده در محاکم قضایی علیه آمریکا استفاده کرد، افزود : ولی اینکه تصور کنیم آمریکایی ها به فشار سازمان ملل و شورای حقوق بشر در این زمینه تن می‌دهند، تصور درستی نیست، آمریکا حتی اگر لازم باشد بر اساس منافع از شورای حقوق بشر نیز خارج می‌شود ولی اجازه نمی دهد که ابزار تحریم از آنها گرفته شود .

 

منبع: فردا

کلیدواژه: تحریم های آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا