Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@20:32:53 GMT

اعلام شرایط میزبانی جام‌ملت‌های‌آسیا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۶۱۱۸

شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به جای چین در نظر گرفته شده است، اعلام شد. ناطقان: مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا قرار بود به میزبانی چین برگزار بشود اما این کشور به دلیل مشکلات کرونایی، از این میزبانی انصراف داد تا کار برای تعیین جایگزین چین از سوی AFC آغاز بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از کشور ژاپن در شرق و از کشور قطر در غرب آسیا به عنوان میزبان‌های احتمالی این رقابت‌ها به جای چین نام برده می‌شد اما روزنامه «الاقتصادیه» عربستان اطلاعات و جزئیات بیشتری را در این خصوص منتشر کرده است.

یک منبع خبری در کنفدراسیون آسیا به این روزنامه گفت: در وهله اول، کنفدراسیون مایل است میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ را به هر فدراسیونی که شرایط خاص و اعلام شده را داشته باشد، اعطا کند.

به گفته این منبع، ترجیح AFC دادن میزبانی به کشوری است که قبلاً جواز حضور در جام ملت‌های آسیا را کسب کرده است تا از جنجال برای معافیت سهمیه صعود به عنوان میزبان جلوگیری کند.

در ادامه این خبر آمده است که کشور ویتنام هم علاوه بر ژاپن، داوطلب برگزاری جام ملت‌های آسیا به جای چین شده است.

بر این اساس شرایط ارائه میزبانی جام ملت‌های آسیا به این ترتیب است:

داشتن حداقل ۵ ورزشگاه با ظرفیت ۲۰ هزار تماشاگر

ورزشگاه افتتاحیه و اختتامیه با ظرفیت ۴۰ هزار نفر

وجود دو زمین تمرین برای هر گروه از مسابقات

داشتن هتل‌های استاندارد

سهولت رفت و آمد و داشتن خطوط هوایی آزاد به کشورهای جهان

داشتن پروازهای داخلی برای مسافت‌های بیش از ۲۰۰ کیلومتر

طرح‌های امنیتی و حفاظتی برای تماشاگران

تیم ملی فوتبال ایران پیش از این حضورش در جام ملت‌های آسیا را قطعی کرده بود. منبع: مشرق برچسب ها: شرایط ، میزبانی ، جام ملت های آسیا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شرایط میزبانی جام ملت های آسیا جام ملت های آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی ضیغمی در نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ ادامه داد: رویداد ایران اکسپو میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیئت‌ عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت و این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ایران قصد دارد تمامی دستاوردهای جدید علمی، فناورانه، صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی و دیگر حوزه‌ های خود را معرفی کند.

به گفته وی، ۳۳ کشور از قاره آسیا، ۳۴ کشور از قاره آفریقا، ۴ کشور از قاره آمریکا و ۲۵ کشور از اروپا در اکسپو ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت اما به دلیل محدودیت‌هایی که از نظر هتل داریم نمی توانیم میزبان مقامات بیشتری باشیم.

ضیغمی ادامه داد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا نیز همزمان با ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، گفت: ایران اکسپو هم شنبه آینده با حضور رئیس جمهور یا معاون اول افتتاح خواهد شد و پنج روز ادامه دارد. این اجلاس با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: دولت عربستان نیز به همراه هیأتی که در رأس آن یک معاون وزیر خواهد بود از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی توانمندی‌های صادراتی بازدید خواهند داشت.

معاون وزیر صمت گفت: در نمایشگاه سال گذشته پیش بینی ما این بود که در نتیجه انعقاد قراردادها بین تجار ایرانی و خارجی یک میلیارد دلار صادرات تحقق می‌یابد اما با توجه به حجم گسترده مهمانان در سال جاری در نمایشگاه پیش بینی می‌کنیم در نمایشگاه امسال زمینه صادرات بیش از یک میلیارد دلار فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: تجار و عموم مردم می‌توانند از روز یکشنبه آینده برای بازدید از نمایشگاه مراجعه کنند.

تشکیل کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا

محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست گفت: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا یک کارگروه تخصصی برای حوزه خدمات مالی و بانکی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستد بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی برای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفت.

به گفته قنادزاده، با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد.

وی به ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران در این زمینه تخصص و دانش فنی دارد بنابراین چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ایران خواهند آمد.

معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت گفت: علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز طرفین می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

قنادزاده درباره رقم پایین تجارت ایران با کشورهای آفریقایی نیز گفت: بر اساس گزارش‌های میدانی، چند برابر عددی که اعلام می‌شود کار تجاری یا پروژه در آفریقا داشته‌ایم که به دلیل غیرمستقیم بودن آن و برخی ارتباطات از طریق کشورهای ثالث در آمار رسمی گنجانده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه آفریقا سرزمین فرصت‌هاست،‌ادامه داد: هدف ما ظرفیت‌سازی و ریل‌گذاری برای افزایش تجارت بخش خصوصی است چرا که ملت و دولت‌های آفریقایی با ایران زاویه سیاسی ندارند و از بعد تجارت عقلانی نیز افزایش حجم مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی یک امر مسلم است و در تلاشیم که غفلت از این بازارها را پوشش بدهیم.

کد خبر 847025 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران اکسپو آفریقا ایران ‌و آفریقا

دیگر خبرها

  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • دختران تیم ملی هاکی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود
  • برگزاری دومین دوره جایزه معماری میرحیدر به میزبانی دانشگاه شهید باهنر
  • برگزاری هشتمین اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان