Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: قیمت کالاهایی که پیش از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، هیچ سهمی از ارز ترجیحی نداشتند نباید افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ابوالفضل چمندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حق مردم است که انتظار داشته باشند دولت در کالاهایی که مشمول ارز ترجیحی نیستند اجازه افزایش قیمت ندهد از این رو بازار در این زمینه به شدت کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر قیمت‌های جدید کالاهایی مانند روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات اعلام شده است در تولید برخی کالاها درصدی از کالاهای مزبور که ارز ترجیحی آنها اصلاح شده نقش دارد و به طور طبیعی در تولید بخش اعظمی از این کالاها از ارز ترجیحی استفاده نمی‌شده از این رو نمی‌تواند چندین برابر افزایش قیمت داشته باشد به عنوان مثال در کالایی پنج یا 10 درصد از روغن استفاده شده است اما با تغییر قیمت روغن قرار نیست که تولیدکننده کالای خود را چندین برابر افزایش قیمت دهد.

چرایی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها؛ در طرح ارز ترجیحی تنها نیمی از یارانه به دست مردم می‌رسیدحذف ارز ترجیحی به ثبات نرخ ارز در کشور کمک می‌کندحذف ارز ترجیحی مستقیماً در بهره‌وری بخش کشاورزی اثرگذار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تولیدکنندگانی که احتمال می‌دهند در این زمینه حقی از آنها اجحاف می‌شود باید درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت کالایشان را به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند و بدون هماهنگی و دریافت مجوز حق هیچ افزایش قیمتی ندارند. دولت ما به التفاوت قیمت در اقلام اساسی را در اصلاح یارانه‌ها محاسبه کرده است.

چمندی عنوان کرد: هر آنچه تا به امروز در دولت سیزدهم انجام شده در حمایت از مردم و برخورد با اخلالگران اقتصادی که منابع مالی زیادی دارند و برخی شبکه‌های اجتماعی را در اختیار گرفته و کلونی‌های جدی و محکمی در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند بوده است. نظام عرضه و تقاضا تعادلی مدیریت می‌شود از این رو با اخلالگران اقتصادی که به معیشت مردم صدمه می‌زنند برخورد می‌کنیم.

وی افزود: برای تامین سرمایه در گردش دامداران خط اعتباری ویژه‌ای از طریق یکی از بانک‌ها پیش‌بینی و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است و به منظور جلوگیری از قاچاق نهاده دامی نیز، این محصول در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود. برای حمایت از تولیدکنندگان، هم تضامین برای دریافت تسهیلات بانکی تسهیل شده و هم سهم درصدی از وثایق در این تسهیلات کاهش یافته و هم یارانه به تولیدکنندگان متقاضی تسهیلات اختصاص یافته است.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد

ناصر نعمتی که دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات است، پیش از این مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد، مدیر خبرگزاری فارس خراسان رضوی و قائم مقام و سر دبیر ارشد مجموعه رسانه‌ای خبرفوری از دیگر سمت های وی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات
  • یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد
  • پیگیری تشکیل کمیته معاونین اقتصادی استانداران هرات و خراسان رضوی
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • رفت و آمد کامیون‌های ایرانی از هرات تسهیل می‌شود
  • ۱۲ هزار پرونده تخلف اقتصادی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲
  • بازدید از اردوگاه های مراقبتی در خراسان رضوی
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد