Web Analytics Made Easy - Statcounter

آربی اوانسیان نشان ایسفا را از جوایز آکادمی فیلم کوتاه دریافت کرد.

 مراسم معرفی برگزیدگان دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران و اهدای نشان ایسفا شامگاه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پردیس سینمایی صبامال برگزار شد و در آن نشان ایسفا به آربی اوانسیان کارگردان سینما و تئاتر، طراح صحنه و مترجم رسید. این هنرمند برجسته بخشی از تاریخ زنده سینما و تئاتر ایران است که سال‌های متمادی است دور از ایران زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که از حدود سال‌های ۱۳۴۰ فعالیت خود را در تئاتر و سینما آغاز کرده، تاثیری شگرف بر سینمای پیشرو و متفکر ایران داشته و زمینه‌ساز شکل‌گیری جریان‌های مستقل در سینما بوده است.

آربی اوانسیان علاوه بر فعالیت گسترده در تئاتر، ساخت تعدادی فیلم کوتاه و فیلم بلند «چشمه» را در کارنامه کاری خود دارد.

مجید لشگری که به نمایندگی از آربی اوانسیان در مراسم اهدای دوازدهمین دوره جوایز آکادمی و نشان ایسفا حضور داشت، نشان ایسفا را به پاس تاثیرگذاری و اهمیت این هنرمند پیشکسوت از مسعود امینی تیرانی رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران دریافت کرد.

در پیام اوانسیان به این مراسم آمده بود: «هستی و جوهر بیان سینما برای افراد محدودی به وجود و مفهوم نور وابسته است؛ نوری که با قدرت خود به کمک ذره‌بین از روزنه به درون رسوخ می‌کند و آنچه به چشم دیده نمی‌شود، روی فیلم دیده می‌شود.

جام جم نشان ایسفا ما را به چه هدایت می‌کند؟ در تصمیم اهدای این نشان امروز چه حکمتی نهفته است؟ تصاویر و مفاهیم پنهان از طریق نور به ما منتقل می‌شود. در جوانی در مصاحبه‌ای گفته بودم من با شروع هر فیلم سعی می‌کنم خودم را بشناسم از همین رو فکر می‌کنم هر کدام از فیلم‌ها نوعی تمرین برای شناخت خود است. هدف من از ساخت فیلم شناختن صورت درون است. امروز هنوز حیرانم. تردید نداشتم باید بردبار بود»

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آربی اوانسیان نشان ایسفا فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما

مراسم یادبود کیومرث پوراحمد به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت ابن کارگردان در خانه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شانزدهم فروردین‌ماه نخستین سالروز درگذشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد کارگردان مهم و تاثیرگذار سینمای ایران بود که به همین مناسبت قرار است مراسم بزرگداشت و یادبود او برگزار شود.

طبق اعلام روابط عمومی خانه سینما، زمان برگزاری این مراسم روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سیف‌الله داد (خانه سینما) است.

در این مراسم عباس یاری، ابوالحسن داوودی، محسن امیریوسفی و مازیار فکری ارشاد درباره‌ سینمای کیومرث پوراحمد و میراث او برای سینمای ایران سخن خواهند گفت.

 این برنامه به همت کمیته فرهنگی انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران و همکاری انجمن کارگردانان سینمای ایران تدارک دیده شده و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

همچنین اشاره شده این که به دلیل همزمانی سالروز درگذشت فیلمساز با ماه مبارک رمضان، زمان برگزاری این بزرگداشت به تاریخ یاد شده منتقل شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تمساح خونی و رکورد شگفت‌انگیز یک فیلم اولی
  • پاری سن ژرمن شیفته جذب گاوی؛ بارسلونا به کاپیتان آینده‌اش، اجازه خروج نمی‌دهد
  • هری کین: رد شدن توسط آکادمی آرسنال باعث انگیزه من شده است
  • حضور فوتبالیست چهارمحال و بختیاری در اردوی تیم ملی
  • اهدای مدال برای رهایی
  • عزل اجباری ستاره دهه ۶۰ از باشگاه استقلال
  • آغاز تغییرات در آکادمی استقلال/ دلیل جدایی حاجیلو مشخص شد
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • حال نفت آبادان، فولاد ‌و استقلال خوزستان خوب نیست
  • یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما