Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی کیفی توصیفی دانش‌آموزان ابتدایی تا ۱۲ خرداد ماه ادامه دارد.

رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایران اکونومیست درباره زمان و چگونگی ارزیابی دانش آموزان ابتدایی توضیح داد: براساس دستورالعمل ارزشیابی ابلاغ شده از سوی مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش، دانش‌آموزان از اول تا ۱۲ خردادماه در ارزشیابی نوبت دوم پایانی سال تحصیلی شرکت می‌کنند و پایان زمان آموزش براساس مصوبات موجود ۳۱ اردیبهشت ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانش‌آموزان در این فاصله زمانی ایام امتحانات برای شرکت در ارزشیابی به مدرسه مراجعه می کنند و دیگر لزومی برای حضور در مدارس وجود ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ۲ سال گذشته در این دستورالعمل توصیه شده که معلمان برای پایه‌های اول تا پنجم حتما در کنار سایر ابزارهای ارزشیابی توصیفی، از آزمون کتبی هم در دروس ریاضی و فارسی در دوره اول ابتدایی و درس ریاضی، فارسی و علوم در دوره چهارم و پنجم استفاده کنند تا بتوانیم ارزیابی دقیق‌تری داشته باشیم.

حکیم‌زاده یادآورشد: همچنین امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم براساس مصوبات قبلی شورای عالی آموزش و پرورش و آیین‌نامه‌های موجود به صورت هماهنگ منطقه‌ای آزمون کتبی برگزار می‌شود.

امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم براساس مصوبات قبلی شورای عالی آموزش و پرورش و آیین‌نامه‌های موجود به صورت هماهنگ منطقه‌ای آزمون کتبی برگزار می‌شود

نمره‌ای برای دانش‌آموزان ابتدایی منظور نمی‌شود

وی همچنین با بیان اینکه اعلام نتایج دانش‌آموزان به صورت کیفی توصیفی است، گفت: برای دانش آموزان ابتدایی نمره وجود نداشته و همچنان هم نخواهیم داشت، باید بین رویکرد ارزشیابی توصیفی و نظام نمره‌گذاری تفکیک قائل شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: روش اعلام نتایج کیفی توصیفی، هیچ تغییری پیدا نمی‌کند و به هیچ وجه معلمان نباید نمره‌ای را برای دانش آموزان منظور کنند.

حکیم‌زاده ادامه داد: آزمون ابزار امتحان است اما به این معنا نیست که نتایج به صورت نمره باشد، نتایج همچنان به صورت کیفی توصیفی در ۴ سطح خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش اعلام می شود.

وی یادآورشد: همچنین نتیجه نهایی براساس نتایج ارزشیابی در طول سال تحصیلی، فعالیت دانش‌آموزان و ارزشیابی پایانی به صورت کیفی و توصیفی در کارنامه دانش‌آموز درج می‌شود.

دریافت کارنامه، یک هفته تا ده روز پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دریافت کارنامه یک هفته تا ده روزپس از پایان امتحانات است و در اختیار خانواده‌ها قرار می گیرد.

حکیم زاده افزود: زمان اعلام نتایج ممکن است به صورت منطقه‌ای متفاوت باشد اما معمولا در خرداد ماه اعلام می شود.

امتحانات در روزهای تعطیلی عمومی آلودگی هوا، برگزار نمی‌شود

وی همچنین درباره شرایط برگزاری امتحانات در روزهای تعطیلی احتمالی به دلیل آلودگی هوا در کشور اظهار داشت: اگر دستورالعمل عمومی وجود داشته باشد که در روز خاصی به دلیل آلودگی هوا باید مدارس تعطیل باشد، تمام فعالیت مدارس اعم از امتحان و آموزش تعطیل می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان در دوره ابتدایی از اول خردادماه برگزار می‌شود و تعداد دروس آزمون‌های کتبی هم بسیار کم است، بنابراین مدارس برنامه را به گونه‌ای تنظیم کنند که مشکل خاصی در این راستا ایجاد نشود.

دوره‌های جبران تثبیت و یادگیری رایگان است

حکیم‌زاده همچنین درباره آغاز مرحله دوم طرح جبران تثبیت و یادگیری اظهار کرد: برنامه این طرح تنظیم شده و به محض اتمام امتحانات دانش آموزان به منظور دریافت نتایج ارزشیابی نوبت دوم پیش بینی شده که مرحله دوم این طرح از اول تیر ماه آغاز شود.

وی با بیان اینکه جزئیات مرحله دوم طرح جبران تثبیت و یادگیری به زودی در دستورالعملی به مدارس ابلاغ می‌شود، گفت: دوره های آموزشی دوره طرح تثبیت و یادگیری رایگان است و دانش آموزان برای شرکت در کلاس‌ها نباید هزینه‌ای بپردازند.

به گزارش ایران اکونومیست، آموزش دانش آموزان پس از شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال ۹۸ در فضای مجازی تداوم یافت، آموزش مجازی هرچند که در این مدت از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کرد اما به گفته مسوولان و کارشناسان آموزش و پرورش نتوانست جایگزین آموزش حضوری شود.  

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برای به حداقل رساندن افت تحصیلی دانش آموزان، طرح جبران و تثبیت یادگیری در تابستان را به ادارات کل استان ها ابلاغ کرد تا به این واسطه مشکلات یادگیری دانش آموزان رفع شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مدارس ، وزارت آموزش و پرورش ، دانش‌آموزان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امتحانات دانش آموزان دانش آموزان ابتدایی تثبیت و یادگیری کیفی توصیفی حکیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش شرایط استفاده دانش‌اموزان دبیرستانی از تک ماده در امتحانات نهایی را توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

 محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره امکان استفاده تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان  گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در 2 درس با امتحانات نهایی و 2 درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در سه سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای 4 درس امتحانات نهایی ممکن شد.

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک ماده در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که 2 درس از امتحانات نهایی و 2 درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک ماده برای 4 درس امتحانات نهایی فراهم است.

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" در 4 درس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

طبق تک ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره 7 و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل 10 باشد، فارغ التحصیل شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند