Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امین مرادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با هدف کشف و حمایت از استعدادها در۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان و در چهاربخش بین الملل، سراسری، ویژه و جنبی از ۲۳ تا ۲۵ تیر در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش بین الملل جشنواره غیررقابتی بوده و بخش سراسری در چهار زیر مجموعه گروه نوازی، دو نوازی، تک نوازی و مولودی خوانی برگزار می شود که  بخش مولودی خوانی آن مختص آقایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس حوزه هنری کردستان گفت: بخش ویژه مختص به آثاری با محور حماسه‌خوانی و موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی خواهد بود و شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از شعرهای حماسی و ملی، آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در صورت پذیرفته شدن در این رویداد حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شرایط جشنواره در بخش تک‌نوازی در ۲ رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال (نوجوانان) و ۱۹ سال به بالا (بزرگسالان) است، افزود: سن افراد شرکت‌ کننده در رده سنی نوجوان در تاریخ برگزاری جشنواره نباید از ۱۳ سال کمتر یا از ۱۹ سال بیشتر باشد.

مرادی یادآور شد: حداکثر زمان اجرای برنامه در بخش تک‌نوازی پنج دقیقه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه دانش موسیقایی در زمینه تئوری ریتم و شناخت مقام‌های دف در این بخش دارای امتیاز است.

وی اظهار داشت: گروه ها و نفراتی که رتبه اول دوره نهم جشنواره را کسب کرده‌اند در همان بخش و با همان ترکیب نمی‌توانند در دوره دهم شرکت کنند، این افراد می توانند در سایر بخش‌ها حضور داشته باشند.

وی افزود: علاقه مندان برای  شرکت در جشنواره می توانند، آثار خود را مطابق با مقررات و شرایط عمومی جشنواره در سایت http://www.artfest.ir  بارگذاری کرده و یا به صورت فیزیکی به دبیرخانه جشنواره واقع در حوزه هنری استان کردستان به ادرس سنندج - خیابان شهید تعریف - پایین تر از بیمارستان شهید قاضی - کدپستی ۶۶۱۷۶۱۵۶۵۱ ارسال کنند.

مرادی ادامه  داد: نتایح مرحله اول و اسامی پذیرفته شدگان در بخش مسابقه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ اعلام و بخش نهایی و رقابتی از ۲۵ تا ۲۷ تیر همزمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان ‌و شرکت‌کنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۲۴۳۶۲۴ و۳۳۲۲۷۱۲۵ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل کنند.

هر ساله در این جشنواره که توسط حوزه هنری استان کردستان برگزار می شود، اجتماع بزرگ دف نوازان ایران زمین و همنوازی گروهی آنان به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی مورد توجه بوده و جمع کثیری از علاقه‌مندان از نقاط مختلف کشور و حتی توریست‌های خارجی را به سنندج کشانده است.

همنوازی هزار دف نواز سنندجی در دوره ششم جشنواره، همنوازی دف نوازان کشور در میدان آزادی با عنوان سماع عارفان در دوره‌های هفتم و هشتم و اجتماع بزرگ دف نوازی در پارک شانو (استقلال) تحت عنوان "آوای دوست" تصاویر به یاد ماندنی را به ثبت رساند که زمینه دریافت عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو و همچنین ثبت ملی "دف سازی و دف نوازی"  به عنوان میراث معنوی مردم کردستان به ثبت رسید و سنندج به عنوان پایتخت دف جهان  معرفی شد.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران کردستان سنندج انقلاب اسلامی ایران کردستان سنندج برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای استان لرستان، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: دومین رویداد ملی و استانی جایزه جوانی جمعیت همزمان با روز ملی جوانی جمعیت (۳۰ اردیبهشت) برگزار و با توجه به اینکه این رویداد در ۲ سطح ملی و استانی برگزار می‌شود همه افرادیکه در مرحله استانی شرکت می‌کنندُ همزمان می‌توانند در سامانه ملی ورود و اسناد و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند.
فریبا ولیپور افزود: سطح ملی و استانی این رویداد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند و برگزیدگان هرکدام از این سطوح در روز ملی جمعیت در مراسمی تجلیل خواهند شد.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ادامه داد: آئین تجلیل استانی این رویداد ملی در شهرستان خرم آباد و برگزیدگان سطح ملی نیز در ستاد ملی جمعیت در استان تهران تجلیل خواهند شد.
ولیپور با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند مجموعه آثار شرکت کنندگان در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های خصوصی در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری را در سایت بارگذاری کنند گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و پس از آن مراحل داوری و تعیین نفرات برتر مشخص می‌شود.
وی افزود: علاقمندان به شرکت در این رویداد می‌توانند به آدرس اینترنتی https://jameyat.ir مراجعه و آثار و مستندات خود را ارسال کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با تأکید بر اینکه همزمان امکان ثبت نام در هر ۲ سطح این رویداد امکان پذیر است ادامه داد: افرادی که علاقمند به شرکت در سطح استانی هستند می‌توانند به ایمیل دفتر امور بانوان banovanlr@gmail.com و شماره ۰۹۱۶۸۵۰۱۵۶۳ و ۰۶۶۳۳۱۹۱۱۵۲ جهت ارسال مستندات خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: همچنین افرادی که در ارسال اثار مشکل دارند و نمی‌توانند در فضای مجازی آثار خود را ارسال و می‌توانند آثار خود را به مراجعه حضوری مجموعه مستندات خود را به دفتر امور بانوان تحویل دهد.
ولیپور گفت: هیات داوران هفت نفر از گروه‌های مختلف هستند و در نشست‌های مختلف مجموعه مستندات را بررسی و از هرکدام از بخش‌های هفت گانه سه عضو را انتخاب می‌کنند و ۲۱ برتر در حوزه جوانی جمعیت در روز ۳۰ اردیبهشت طی مراسمی رسمی با میزبانی دفتر امور بانوان استانداری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • سنندج ،پایتخت دف جهان