Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم آزادشهر در مجلس گفت: ما اقتصادی را جراحی می‌کنیم که رو به موت است چراکه در نقاط مختلف کشور مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه هستند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه اول خرداد ماه) در نشست علنی مجلس در اخطاری درباره موضوع شفافیت قوای سه گانه و عدم انضباط دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در اجرای آن گفت: با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی و با توجه به اینکه هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و می‌تواند در همه مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر کند، باید بگوییم موضوعی که امروز در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم است که نیازمند توجه جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کوهساری عنوان کرد: ما اقتصادی را جراحی می‌کنیم که رو به موت است، با این جراحی نه تنها اقتصاد بلکه مردم را هم جراحی می‌کنیم. در نقاط مختلف کشور شاهد مشکلات بیماری و اقتصادی مردم هستیم.

وی با اشاره به صف‌های طولانی نانوایی در سطح کشور بیان کرد: نباید شاهد باشیم مردم ما برای گرفتن یک یا دو قرص نان زمان زیادی را معطل بمانند.

نماینده مردم آزادشهر همچنین با اشاره به موضوع شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی گفت: همانطور که رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مطرح کرد در این موضوع نباید صرفاً به آرای شورا‌های مختلف نگاه کنیم، مزایایی که برخی از مسئولان از آن استفاده می‌کنند همچون خانه‌های سازمانی، خودرو‌های اداری و سفر‌های خارجی که اعزام می‌شوند تمامی این‌ها باید برای مردم مشخص شود و باید گفته شود نتیجه این سفر‌ها و هزینه‌ها چیست.

کوهساری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دو سال اخیر سفر خارجی نرفته‌اند و تقاضایی در این باره ندارند، گفت: مسئولانی کماکان هستند که چندین بار به سفر‌های خارجی رفته‌اند، در گذشته هم یکی از وزارتخانه‌ها عده بسیاری را به روسیه فرستاد اخیراً شنیده می‌شود می‌خواهند به سوئیس بروند، وزارتخانه‌های مختلف باید گزارش دهند نتیجه چنین سفر‌هایی چیست همچنین باید مشخص شود مزایای دریافتی افراد چقدر است.

وی همچنین تصریح کرد: برخی افراد از یک جا حقوق و مزایا دریافت نمی‌کنند، بعضاً نمایندگان یا مسئولانی هستند که عضو هیأت مدیره چندین دستگاه یا عضو شورا‌های مختلف هستند. مزایای این افراد باید مشخص شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: نکاتی که به آن اشاره شد، تذکر درستی بود، در بحث شفافیت همه این‌ها در مرحله رسیدگی است و دقیقاً عنوان شده است؛ بنابراین در قانون به صورت صریح و روشن آمده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جراحی می کنیم سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز بعد از ظهر چهارشنبه در این بازدید از حوزه قضائی شهرستان کنگان به مردم داری و تکریم مراجعان اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران قضائی و اداری ضمن برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوعان در کار خود سرعت و دقت لازم را داشته باشند و در رسیدگی پرونده‌ها تسریع کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع کارکنان قضائی و اداری به اجرای سند تحول قضائی اشاره کرد و گفت: در سال جدید باید با تلاش بیشتر در راستای سند تحول قضائی و جهت ارتقا عملکرد قضائی استان با هم افزایی بیشتر گام برداشته شود.

مهر انگیز در حاشیه این بازدید با اشاره به وضعیت شهرستان کنگان و وجود شرکت‌ها و تأسیسات و فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی گفت: با توجه به شعار سال رهبری در راستای جهش تولید دستگاه قضائی با حمایت قانونی و قضائی خود و رفع موانع تولید و اشتغال و ایجاد امنیت پایدار در کنار این شرکت‌ها خواهد بود.

وی افزود: در شهرستان کنگان مشکلاتی نیز وجود دارد که باید مسئولان قضائی این شهرستان در راستای حفظ حقوق عامه ورود کنند و پیگیر این مسائل تا حصول نتیجه باشند.

مهرانگیز گفت: یکی از مواردی که مسئولان باید مد نظر قرار دهند عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در راستای توجه به محیط پیرامونی خود در راستای حفظ حقوق عامه است.

وی به موضوع حفظ حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: مسئولان قضائی شهرستان حتماً نظارت بر ضابطین را مد نظر قرار داده و به طور مستمر از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها بازدید و از نزدیک در جریان نحوه رفتار با مردم و اجرای دستورات قضائی قرار گیرند و گزارش‌های خود را به هیأت بازرسی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در جهت ارتقا سطح عملکردی شهرستان ارائه کنند.

وی در ادامه به اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری نیز اشاره کرد و گفت: قضات و مسئولان قضائی شهرستان در خصوص کاهش جمعیت کیفری از تمامی راه‌های قانونی با استفاده از جایگزین حبس و ارفاق‌های قانونی استفاده کنند زیرا این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش جمعیت کیفری می‌شود از آسیب‌های دیگر اجتماعی که خود فرد و خانواده آنها دچار خواهند شد جلوگیری می‌شود و توصیه می‌کنم قضات به طور مستمر در زندان حضور یابند و از نزدیک مسائل و مشکلات زندانیان را مورد بررسی قرار دهند.

مهر انگیز در حین بازدید به سوالات برخی ارباب رجوعان در شعب پاسخ داده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و جهت مرتفع شدن مشکلات و تسریع در انجام امور آنها دستورات لازم صادر کرد..

کد خبر 6081294

دیگر خبرها

  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند