Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:07:44 GMT

باید با جریان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت حفظ شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۸۷۸۴

باید با جریان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت حفظ شود

به گزارش خبرگزار ی فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی پیش از ظهر امروز به مناسبت سوم‌خرداد آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: مازندران در سه تیپ بیت‌المقدس، نور و ۲۵ کربلا در عملیات آزادسازی خرمشهر ۲۷۰ شهید تقدیم اسلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پاسداری از دین و وطن را سرلوحه کار خود می‌دانیم، گفت: گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، هویزه و سوسنگرد بسته فرهنگی است که باید با جریان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ملکی در چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر شعار «ما مقاوم هستیم» با محوریت جهاد تبیین را مبنای شفاف‌سازی در گفتار و عمل دانست و تصریح کرد: لازم است نسل جدید جامعه عملکرد رزمندگان در صیانت از حریم کشور را بدانند تا تبلیغات وارداتی ذهن جوانان را مخدوش نکند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه سوم‌خرداد مقارن شد با شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: امسال به مناسبت ۸ سال دفاع مقدس هشت شهید گمنام در مازندران تشییع و تدفین می‌شوند.

این مسؤول عضویت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در رویداد فرهنگی و گردشگری به عنوان کمیته صلح و ایثار فعال عنوان کرد و افزود: به این مناسبت برنامه ویژه‌ای را روز سوم خرداد در منطقه باغ موزه دفاع مقدس منطقه نمادین اروند با سخنرانی استاندار مازندران برگزار می‌شود.

ملکی اجرای سرود سلام فرمانده، غبار روبی مزار شهدا، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، رونمایی از موسیقی فتح خرمشهر، نشست حلقه‌های معرفتی، ویژه برنامه سوم خرداد  از صدا و سیمای مازندران، تجلیل از خانواده‌های شهدای بیت‌المقدس، اجرای مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی، توزیع بسته‌های حمایتی و فرهنگی از برنامه‌های ویژه این روز برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: دزفول پایتخت مقاومت محسوب می‌شود و در روز چهارم خردادماه نیز علاوه بر برپایی نمایشگاه صلح و جنگ از خانواده‌های جانبازان ۵۰ درصد تجلیل و برنامه‌های فرهنگی هم اجرا می‌شود.

وی رسانه‌ها را به عنوان افسران و سربازان جنگ‌ نرم معرفی کرد و گفت: مقرر شد امسال به عدد ۲۵ کربلا ۲۵ شهید در مازندران تشییع شود.

ملکی افزود: ۸ شهید گمنام روز دوشنبه از محور فیروزکوه وارد مازندران می‌شوند و در چهار شهر که در مسیر قرار دارند تشییع و بعد به معراج شهدا هدایت می‌شوند.

وی گفت: شب وداع رسمی با شهدای گمنام در منطقه نمادین ۷ تپه در باغ موزه دفاع مقدس در روز سوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸ شهید گمنام در شهرهای ساری، بابل، چالوس، سوادکوه و جویبار تدفین می‌شوند، اضافه کرد: سه شهید ساری از امام زاده (ع) بحیی تشییع و در استانداری، ورزش و جوانان و دانشگاه پیام نور تدفین می‌شوند.

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدای گمنام مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران عبدالله ملکی سالروز آزادسازی خرمشهر سوم خرداد سازی خرمشهر سوم خرداد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده، اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جدید به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فاز‌های تکمیلی را هم افزایش بدهد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نماد‌های دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکو‌های طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نماد‌ها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضا‌های شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی