Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان گفت: در نهاد امامت جمعه به عنوان یک پایگاه و قرارگاه فرهنگی دنبال "ترویج مباحث تربیتی، اخلاقی، دینی، سیاسی، مطالبه‌گری و ارتقای جایگاه جامعه و کشور" هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قروه، با حکم حجت‌الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام اسعد حسین‌پناهی برای سه سال دیگر به عنوان امام جمعه دزج بخش چهاردولی توابع شهرستان قروه ابقا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حمیدرضا عاقل‌زاده مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان در مراسم ابلاغ حکم انتصاب حجت‌الاسلام حسین‌پناهی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده اظهار داشت: امام جمعه این شهر از لحاظ علم، اخلاق و مردم‌داری سرآمد و جزو روحانیون برجسته و نفر اول استان است لذا از همه مردم انتظار می‌رود که قدردان باشند.

وی با بیان اینکه در نهاد امامت جمعه به عنوان یک پایگاه و قرارگاه فرهنگی دنبال "ترویج مباحث تربیتی، اخلاقی، دینی، سیاسی، مطالبه‌گری و ارتقای جایگاه جامعه و کشور" هستیم گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، مردم باید با جریانات و مسائل جهان اسلام آشنا شوند و حقیقت را بفهمند. این مطلب همیشه همین‌ طور بوده اما امروز از همیشه مهمتر است چون دستگاه‌های سلطه‌طلب و مستکبران دنیا پول خرج می‌کنند برای این‌که بتوانند حرف دروغ و شایعه‌پراکنی و فریب و ترفندهای گوناگونِ تبلیغی خود را به گوش مردم دنیا برسانند و افکار آنها را از راه حق منحرف کنند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان با بیان اینکه این نهاد در سراسر کشور تحقق فرمایشات رهبری و ترویج و تبیین مسائل دینی و اخلاقی و جلوگیری از انحرافات در جامععه را دنبال می‌کند تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در بسیاری از حوزه‌ها همچون فناوری، پیشرفت‌های علمی و انرژی هسته‌ای پیشرفت کرده‌ایم اما آن گونه که باید و شاید در اخلاق پیشرفت نکرده‌ایم کما اینکه در برخی جاها نیز پسرفت کرده‌ایم.

جهاد تبیین یک فریضه است

وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب "تربیت و تقویت اخلاق نسل جوان" را دنبال کنیم خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین یک فریضه بوده و همه آحاد مردم باید در این راستا و ترویج سبک زندگی اسلامی گام بردارند. 

عاقل‌زاده بخشی از مشکلات کنونی را ناشی از تغییر سبک زندگی دانست و عنوان کرد: سبک زندگی انسان‌ها باید به سبک اسلامی در جامعه تغییر یابد، شاید برخی از والدین نتوانند واقعیت‌های قبل و بعد از انقلاب، شیوه زندگی، پوشش، کمبود امکانات و سختی‌های زندگی را برای فرزندانشان تبیین کنند، بنابراین وظیفه ماست که اصول اسلامی را بازگو کنیم.

وی تغییر سبک زندگی انسان‌ها به سبک اسلامی در جامعه را ضروری دانست و با یادآوری روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در رابطه با بی‌نیازی در قناعت افزود: یا موسی «اِنّی وَضَعْتُ الغِنیٰ فِی الْقِنَاعَةِ و النّاسُ یَطْلُبُونَهُ فی کِثْرَةِ الْعُرُوضِ وَ لَمْ یَجِدُوهُ اَبَداً» ای موسی! من بی‌نازی و ثروت را در قناعت قرار دادم، در حالی‌که جامعه ما امروزه مبتلا به چشم و هم چشمی است.

فرهنگ قناعت و جلوگیری از اسراف در جامعه ترویج یابد

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان بر ضرورت ترویج فرهنگ قناعت و جلوگیری از هر گونه اسراف تأکید کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود در این شرایط کنونی هر کس به سهم خود کمک‌یار حاکمیت در مدیریت اوضاع اقتصادی کشور باشد.

عاقل‌زاده در پایان حکم انتصاب امام جمعه دزج را قرائت کرد؛ در بخشی از حکم آمده است: شبکه نورانی نماز جمعه این ثمره مبارک خون شهدای گرانقدر و یادگار امام راحل عظیم‌الشأن پس از احیا در ام‌القرای جهان اسلام، مسیر شکوفایی، ارتقای کیفی و افزایش اثربخشی را ادامه خواهد داد تا به مثابه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق از روند تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب پشتیبانی کند.

از این رو با اعتماد به فضل الهی و در سایه عنایت حضرت ولی عصر (عج) ضمن قدردانی از مجاهدت‌ها و حضور پرثمر در دوره اخیر، بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) جنابعالی که از شایستگی علمی، عملی و روحیه انقلابی برخوردار هستید، برای یک دوره دیگر به عنوان امام جمعه دزج بخش چهاردولی استان کردستان منصوب می‌شوید.

امید است در هماهنگی کامل با خط مشی ولایت و امامت، علاوه بر اقامه باشکوه نماز جمعه و ارائه خطبه‌هایی بصیرت‌بخش و وحدت‌آفرین، بر صیانت از ارزش‌های اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) و مبانی عزت‌آفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی، در کنار ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی هست گمارید و با پرهیز از ورود به عرصه رقابت‌های جناحی، گستراندن چتر مهر و عطوفت نظام اسلامی، عمل به سیاست‌های مصوب شورا و تمرکز بر تحقق مأموریت‌ها تقویت این قلب تپنده فرهنگی را مد نظر قرار دهید.

تریبون‌های نماز جمعه در استان کردستان پایگاه "دشمن‌شناسی و مطالبه‌گری مشکلات مردم" استامام جمعه بوشهر: نماز جمعه حلقه واسط بین ولایت و امت است

بی‌شک دستیابی به این مهم با نصب‌العین قرار دادن تقوای الهی در کنار حفظ زی طلبگی و روحیه مردم‌داری میسور می‌شود و ان‌شاءالله در این مسیر خطیر با حمایت و هدایت نماینده معزز ولی‌فقیه (دامت برکاته) در استان در کنار بهره‌مندی از تجربه و اندوخته ارزشمند صاحب‌نظران، پیشکسوتان و روحانیت معظم، همیاری و همدلی جوانان مؤمن انقلابی، همراهی مردم شریف و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای منطقه، قرین سربلندی و توفیق روزافزون خواهد بود.

انتهای پیام/489/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام سبک زندگی نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های فضای مجازی استان با اشاره به تعیین و اعلام شعار سال جدید، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: عرصه اقتصاد فضای مجازی یک «مزیت ناجی» است و این در حالی است که کارشناسان و ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در استان وجود دارند که می‌توانند این درگاه را با کیفیت، سرعت و ارزان راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: توجه به فضای مجازی به عنوان ضمیمه‌ای بر سایر فعالیت‌ها نیست و مفاهمه مشترک و دقیق از فضای مجازی نخستین گام در ماموریت‌هاست و بر این اساس تبیین دقیق و کاملی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای فضای مجازی ارائه شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: از کلیات، طرح واژه‌ها و اصطلاحات باید عبور کرد و کارگروه‌های شورای مجازی با همکاری دستگاه‌های عضو باید با تعریف و اولویت بندی پروژه‌های اقتصادی در فضای مجازی به سمت تحقق این اولویت حرکت کنند.

گنابادی نژاد افزود: این فضا، عرصه‌ای است که با نگاه تحولی، نوآورانه، مبتکرانه و مدیریت منطقی ریسک می‌تواند ریل گذاری یک میدان پیشرفت و توسعه اقتصادی فنآورانه را در استان فراهم کند.

وی صنایع فرهنگی، سوغات زائر، تکمیل و ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائران داخلی و خارجی، گردشگری سلامت و جذب دانشجویان خارجی را از نمونه‌های میدان اقتصاد فضای مجازی نام برد و همچنین طراحی درگاه و مرکز تجارت بین المللی فرهنگ، هنر و فناوری در فضای مجازی را یک اولویت برای شورای فضای مجازی استان دانست.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بیشترین تهاجم دشمنان به انقلاب و نظام و حقوق مردم کشورمان از طریق فضای مجازی است که ما همچنان کمترین استفاده را از آن داریم در حالی که نه منفعلانه بلکه باید بتوانیم فعالانه، هوشمند و موثر فضای مجازی را مدیریت کنیم.

گنابادی نژاد به سه اولویت ویژه فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ پرداخت و افزود: اقتصاد فضای مجازی، امنیت در فضای مجازی و صیانت از حقوق و رضایتمندی مردم از خدمات الکترونیک و فضای مجازی استان، اولویت‌های سال هستند و بر این اساس باید به پروژه‌های مشخص و روشن برسیم و آنها را در سال جدید عملیاتی و پیاده کنیم.

او تاکید کرد: امروز اسرائیل و آمریکا دیگر توان و اراده‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارند لذا در فضای مجازی لازم است آمادگی‌های بیشتری ایجاد شود و همه احتمالات نفوذ و هجمه در فضای مجازی برای دشمن بایستی به طور کامل مسدود و امنیت روانی جامعه و مردم صیانت شود و این موضوع نیازمند برنامه روان، دقیق و عملیاتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • مدارس غیردولتی در مباحث تربیتی و پرورشی کنشگری داشته باشند
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد