Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای از گام دوم انتشار صورت های مالی حسابرسی شده ۱۳۲شرکت بخش عمومی کشور در سامانه کدال خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور اقتصادی و دارایی در این اطلاعیه با اشاره به انتشار و دسترسی عمومی به اطلاعات مالی شرکت های تابعه نهادها و موسسات عمومی غیردولتی از حیث امکان مقایسه عملکرد مالی آنها با عملکرد مالی شرکت های دولتی و تفکیک سهم هر بخش در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و ایجاد رفاه عمومی، تصریح نموده است: این مهم بی تردید در تقویت و بهبود سیاستگذاری های کلان مالی و اقتصادی نظام نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت و زمینه را برای ورود پژوهشگران و صاحبنظران به حوزه های اقتصادی فراهم خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه تأکید شده است: دسترسی عمومی به صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های فعال در بخش عمومی کشور، به ارتقای شفافیت و افزایش پاسخگویی مدیران این قبیل شرکت ها که جزو اهداف عالی نظام شرکت داری و از اصول حیاتی حاکمیت شرکتی است، کمک شایانی خواهد نمود.

این اطلاعیه خاطرنشان می سازد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، در پیگیری و اجرای یکی از اولویت‌های خود، یعنی افزایش شفافیت مالی، پس از انتشار صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های دولتی، در گام بعدی، انتشار صورت های مالی حسابرسی شده تعدادی از شرکت های متعلق به بخش عمومی در سامانه کدال را جهت دسترسی عموم مردم آغاز نموده است.

بر اساس این اطلاعیه، صورت های مالی حسابرسی شده ۱۳۲ شرکت تابعه نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و نیز سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و شرکت های تابعه آنها و شرکت های تابعه بانک ها و بیمه های دولتی به همراه گزارشهای حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط که توسط سازمان حسابرسی رسیدگی و صادر شده است، در سامانه کدال منتشر شده‌اند. 

بخشی از شرکتهای متعلق به مؤسسات و نهادهای عمومی و بانکها و بیمه ها بورسی بوده و تابع قوانین و مقررات افشا و شفافیت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و نسبت به انتشار مستمر صورت های مالی حسابرسی شده خود در سامانه کدال اقدام  می نمایند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت‌های متعلق به مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به عنوان بخشی مهم و مؤثر از اقتصاد کشور در چارچوب حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت مشغولند و نهادهای مالک آنها، به‌نمایندگی از همه مردم، فرصت اعمال حقوق مالکانه در این قبیل بنگاه ها را پیدا نموده اند؛ بدین‌روی، دسترسی عموم مردم، به عنوان ذینفع، به اطلاعات و نتایج عملکرد مالی سالانه آن‌ها، ضمن تقویت فضای پرسشگری عمومی و ارتقای پاسخگویی مدیران، در ایجاد اعتماد عمومی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی شفافیت صورت های مالی شرکت های عمومی سامانه کدال صورت های مالی حسابرسی شده سامانه کدال بخش عمومی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه فرودگاه‌های کشور درباره کنسلی و لغو پروازها


 

به گزارش تابناک، در پی حمله ایران به اسرائیل، برخی پروازهای داخلی و بین‌المللی لغو شدند.

پس از اقدام شب گذشته ایران حمله به اسرائیل در پاسخ و واکنش به آنچه در دمشق رخ داد، چندین پرواز داخلی و بین‌المللی کنسل شد.

لغو پروازها به مسافران با پیامک اطلاع داده می‌شود

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از باطل شدن پرواز فروگاه‌های غرب کشور خبر داد و گفت که در صورت باطل شدن پرواز هر یک از فرودگاه‌ها، به مسافران پیامک داده می‌شود.

در پی حمله ایران به اسرائیل، برخی پروازها از جمله پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تا ظهر امروز باطل شدند.

در این خصوص رضا کارگر، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره وضعیت پروازهای فرودگاه‌های کشور، توضیح داد: به جز فرودگاه مهرآباد، پروازهای اصفهان، شیراز، بوشهر، سنندج، ایلام، کرمان و پرواز فرودگاه‌های غرب کشور نیز باطل شده‌اند.

او درباره بلیت کسانی که پروازهایشان باطل شده است، توضیح داد: در صورت باطل شدن پروازها روند این است که هزینه بلیت برگردانده می‌شود اما معمولا سعی می‌کنند مسافران را با پروازهای فوق‌العاده جابه‌جا کنند؛ البته در حال حاضر وضعیت پروازها مشخص نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: در صورت باطل شدن پرواز هر یک از فرودگاه‌ها، به مسافران پیامک داده می‌شود.

 

روابط عمومی فرودگاه‌های کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، ابطال پروازهای فرودگاه‌ مهرآباد تا ساعت ۱۲ امروز «یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳» تمدید شد.»

در اطلاعیه روابط عمومی فرودگاه‌های کشور آمده است: «پیرو نوتام «۱۱۳۵» فرودگاه مهرآباد، لغو پروازهای این فرودگاه از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز «یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳»، تا ساعت ۱۲ بعدازظهر امروز (۲۶ فروردین ماه) تمدید شد.»

کنسلی و لغو پروازهای بین‌المللی

برخی از پروازها به مقصد و از امارات تحت تاثیر این مورد قرار گرفتند زیرا چندین کشور منطقه، حریم هوایی خود را به‌طور موقت بسته‌اند. دو پرواز فلای دبی که به مقصد امان، اردن، و تل‌آویو انجام شد، در نتیجه مجبور به بازگشت به دبی شدند.

شرکت هواپیمایی امارات پرواز دبی-امان را که برای یکشنبه برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرد. شرکت هواپیمایی مستقر در دبی، در بیانیه‌ای از لغو و تغییر مسیر برخی پروازها خبر داد.

امارات به مسافرانی که قصد ترک فرودگاه بین‌المللی دبی را دارند و یا قصد ورود دارند، توصیه کرد که وضعیت پرواز خود را در سایت «emirates.com» برای آخرین اطلاعات در مورد پروازها بررسی کنند.

خطوط هوایی الاتحاد مستقر در ابوظبی اعلام کرد که تعدادی از پروازهای اروپایی و آمریکای شمالی خود را در روز یکشنبه، ۱۴ آوریل، برای پرواز بر فراز عربستان سعودی و مصر پس از اطلاع از بسته شدن حریم هوایی بر فراز اسرائیل، اردن و عراق تغییر می‌دهد.

پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفرانس اسرائیل برای روز یکشنبه لغو شد و بریتیش ایرویز دو پرواز خود به تل‌آویو را در روز یکشنبه لغو و یک پرواز به امان را متوقف کرد. لوفت هانزا نیز خدمات خود به اسرائیل را لغو کرد.

خطوط هوایی یونایتد پرواز خود از نیوآرک به تل‌آویو را روز شنبه پس از بستن حریم هوایی اسرائیل لغو کرد.

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیانیز اعلام کرد که به دلیل نگرانی در مورد خاورمیانه به‌طور موقت پروازهای بین پرت و لندن را تغییر داده است. کانتاس گفت: هیچ پروازی بین پرت، مرکز ایالت استرالیای غربی و لندن متوقف یا لغو نشده است، اما پروازهای این مسیر، در مسیر پروازی تنظیم‌شده از طریق سنگاپور انجام می‌شود.

اردن وضعیت اضطراری اعلام کرده و حریم هوایی خود را به روی تمامی هواپیماهای ورودی، خروجی و عبوری بسته است. هیثم میستو، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات هوانوردی غیرنظامی اردن در المملکه گفت: تداخل در ترافیک هوایی اردن بر سیستم جی‌پی‌اس اردن تاثیر گذاشت و هواپیماهای حاضر در این منطقه را به استفاده از سیستم‌های ناوبری جایگزین واداشت. سازمان تنظیم مقررات هواپیمایی کشوری اردن (CARC) از تمدید بسته شدن حریم هوایی اردن تا ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی خبر داد.

وزارت مشاغل عمومی و حمل و نقل لبنان از بسته شدن فوری و موقت حریم هوایی این کشور در واکنش به تحولات جاری منطقه خبر داد. این تصمیم که از ساعت یک صبح تا هفت صبح روز یکشنبه ۱۴ آوریل اجرا می‌شود، همه پروازهای ورودی، خروجی و عبوری بر فراز لبنان را دربرمی‌گیرد.

در نتیجه کلیه ترددهای هوایی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت برای مدت ذکرشده، به حالت تعلیق درآمده است. مقامات لبنانی قول داده‌اند بسته شدن حریم هوایی را به‌طور مستمر بازنگری و بر اساس تحولات، اقدامات خود را تنظیم کنند.

عراق همزمان با اتفاقات شب گذشته، حریم هوایی خود را بست. اداره هوانوردی عراق اعلام کرد که این تعطیلی از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی (۲۰۳۰ به وقت گرینویچ) روز شنبه تا ساعت ۰۵:۳۰ صبح به وقت محلی (۰۲۳۰ GMT) یکشنبه اعمال می‌شود و نشان می‌دهد که این تعلیق ممکن است در صورت لزوم طولانی شود.

منابع نظامی و امنیتی مصر اواخر روز شنبه اعلام کردند که پدافند هوایی مصر در حالت آماده‌باش قرار دارد. شرکت هواپیمایی مصری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصر تصمیم گرفته است پروازهای خود به مقصد و از فرودگاه‌های اردن، عراق و لبنان را به دلیل تنش‌های منطقه‌ای و با توجه به بسته شدن حریم هوایی این کشورها متوقف کند. بر اساس این بیانیه، این تعلیق تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

کویت ایرویز در اوایل روز یکشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته است با توجه به وضعیت امنیتی در منطقه و نگرانی برای ایمنی مسافران خود، تمام پروازهای ورودی و خروجی را از مناطق متشنج منحرف کند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • تاثیر کم دوام حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بر بازارهای مالی
  • اطلاعیه فرودگاه‌های کشور درباره کنسلی و لغو پروازها
  • آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور
  • مرتضی نائیجی در گفت و گو با قدس: شفافیت شرکت‌های دولتی به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی در دست دولت، به پایان رسید
  • هشدار؛ جنجال پیامک سازمان پدافند غیرعامل: جعلی است | تصویر
  • پیامک منتسب به سازمان پدافند غیرعامل جعلی است + فیلم
  • هشدار؛ این پیامک جعلی است /جزئیات اطلاعیه سازمان پدافند غیرعامل +عکس
  • پیامک منتسب به سازمان پدافند غیرعامل جعلی است