Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی نشان می‌دهد با وجود تحریم‌های غرب علیه روسیه،‌ درآمدهای نفتی مسکو در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از راشا تودی، بر اساس جدیدترین داده‌های منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی (IEA) با وجود تحریم‌های غرب، درآمد صادرات نفت روسیه از ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش ماهانه این آژانس، مسکو در سال جاری هر ماه حدود ۲۰ میلیارد دلار از فروش نفت خام و محصولات مرتبط با نفت درآمد کسب کرده است.

آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی در ماه‌های گذشته با شروع جنگ روسیه و اوکراین سیاست‌های خود را برای تحریم محصولات نفت و گاز روسیه وضع کرده‌اند. اتحادیه اروپا و بریتانیا برنامه‌های خود را برای لغو تمام خرید نفت خام روسیه تا پایان سال اعلام کردند و غول‌های نفتی بین‌المللی مانند شل و توتال نیز متعهد شدند که خرید نفت از روسیه را متوقف کنند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی ظاهراً کشورهای آسیایی و چین محموله‌های بیشتری از نفت خام روسیه را خریداری می‌کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی گفت: علاوه بر این، اتحادیه اروپا، علی‌رغم موضع‌گیری‌اش، تا کنون بزرگترین بازار سوخت روسیه باقی مانده است و ۴۳ درصد از صادرات نفت این کشور در ماه آوریل به این اتحادیه رسیده است.

به گفته این آژانس، بازارهای جهانی انرژی که در حال حاضر به دلیل عدم اطمینان در مورد نفت خام روسیه در تنگنا قرار دارند، ممکن است با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها مواجه شود. این آژانس تخمین می زند که عرضه جهانی که در ماه گذشته حدود ۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود، ممکن است در نیمه دوم سال سه برابر کاهش یابد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد

به گزارش بامداد چهارشنبه اوکراین اینفو، شمیحال با بیان اینکه اوکراین در تلاش است تا تعهداتش به شرکای خود را به بهترین نحو ممکن به اجرا برساند، اظهار کرد: این کمک مالی به اوکراین برای پوشش هزینه‌های اولویت‌دار بودجه و حفظ ثبات مالی و اقتصاد کلان در این کشور کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ما از حمایت و همکاری صندوق بین‌المللی پول سپاسگزاریم.

 صندوق بین‌المللی پول در فروردین سال گذشته اعلام کرد با پرداخت یک وام ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری به اوکراین به عنوان بخشی از کمک ۱۱۵ میلیارد دلاری بین‌المللی به منظور تامین نیازهای فوری این کشور در جنگ با روسیه، موافقت کرده است.این بزرگ‌‎ترین وامی بود که صندوق بین‌المللی پول به یک کشور درگیر در یک جنگ تمام‌ عیار و گسترده اعطا کرده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با استقبال از این تصمیم صندوق بین‌المللی پول، گفته بود: این یک کمک مهم به مبارزه ما با تهاجم روسیه است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

منبع: ایرنا

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد
  • بزرگترین شرکت خدمات میدان نفتی جهان از روسیه خارج نمی‌شود
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین
  • افزایش ۱۳ درصدی ارزش ترانزیت خارجی گمرکات گلستان