Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-رئیس جمهور آمریکا امکان دیدار با رهبر کره شمالی را منوط به «صداقت و جدیت» کیم جونگ اون دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از«یونهاپ»، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر خود به آسیا با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.
سران دو کشور بر سر استقرار تسلیحات بیشتر آمریکا برای بازدارندگی پیونگ یانگ و برگزاری مانورهای نظامی گسترده‌تر و مقابله با تهدیدات‌هسته‌ای و موشکی کره شمالی، توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بایدن با اشاره به اینکه اتحاد بین کره جنوبی و ایالات متحده هرگز به این اندازه قدرتمند و پویا نبوده است، گفت: «ما متعهد به تقویت روابط نزدیک خود و همکاری برای مقابله با چالش‌های امنیت منطقه‌ای، از جمله تهدید کره شمالی، از طریق تقویت بیشتر موضع بازدارنده خود و تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی هستیم».
وی در ادامه تصریح کرد: همکاری آمریکا و کره جنوبی نشان می‌دهد که ما آماده رویارویی با همه تهدیدها هستیم.
بایدن در مورد اینکه آیا آماده دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هستید یا خیر، گفت: این بستگی به این دارد که او صادق و جدی باشد یا نه.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا بایدن کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز دوشنبه در حساب کاربری خود ضمن اعلام گفتگوی تلفنی با جو بایدن از تصویب کمک های جدید واشنگتن به کی یف تشکر کرد و گفت که رییس جمهور آمریکا به او اطمینان داد که کمک های نظامی بسرعت در اختیار کی یف قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا از "خبرگزاری فرانسه", زلنسکی در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: پس از تصویب لایحه جدید در مجلس نمایندگان آمریکا، من با جو بایدن رییس جمهور آمریکا صحبت کردم و او به من اطمینان داد که به محض تصویب این لایحه در سنا، فوراً آن را امضا خواهد کرد. من از حمایت بی دریغ بایدن از اوکراین قدردانی می کنم.

کاخ سفید با اعلام گفتگوی تلفنی رئیسان جمهور اوکراین و آمریکا گفت که بایدن اعلام کرد که دولت او به محض تصویب الحاقیه امنیت ملی توسط سنا و امضای آن به قانون، به سرعت بسته های کمک امنیتی قابل توجهی را برای رفع نیازهای فوری اوکراین در میدان نبرد و دفاع هوایی ارائه خواهد کرد.

بایدن همچنین تاکید کرد که کمک های اقتصادی آمریکا به حفظ ثبات مالی، بازسازی زیرساخت های حیاتی پس از حملات روسیه و حمایت از اصلاحات در حالی که اوکراین در مسیر ادغام یورو-آتلانتیک پیش می رود، کمک خواهد کرد.

کنگره آمریکا روز شنبه لایحه کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرد. طبق تصمیم مایک جانسون رئیس اکثریت کنگره، سه بخش مربوط به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و تایوان به‌صورت لوایح جداگانه رأی‌گیری و تصویب شدند.

مقام‌های آمریکایی به طور غیرعلنی از اضمحلال خطوط دفاعی اوکراین و ضعف آنها ابراز نگرانی و اعلام کردند که این امر می‌تواند سبب پیشروی بیشتر روسیه شود.

رندی جورج رئیس ستاد ارتش آمریکا به موفقیت‌های روسیه در تقویت صنعت دفاعی و پیشروی در میدان جنگ طی دو سال گذشته، به رغم فشار شدید تحریم‌ها علیه روسیه اذعان کرد و گفت که توانایی دفاعی مسکو را نباید دست کم گرفت.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند