Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:42:28 GMT

۷۵ تئاتر خیابانی در کیش اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۹۴۰۲

۷۵ تئاتر خیابانی در کیش اجرا می شود

رضا اردلان روز یکشنبه، امسال معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برنامه های مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر را در ۶ بخش پیگیری می کند.

اجرای همخوانی سرود سلام فرمانده با حضور دهه هشتادی ها و نودی ها مهمترین برنامه تدارک دیده شده برای این مناسبت است و مقرر شده عصر دوشنبه دوم خرداد در قالب ویژه برنامه گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر نسل جدید انقلاب در آبنمای آوای خلیج فارس جزیره کیش برای همخوانی این سرود گرد هم آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای ۷۵ تئاتر توسط پنج گروه تئاتر با موضوع های مختلف از جمله ایثار و شهادت از روز دوشنبه تا چهارشنبه دوم تا چهارم خرداد از دیگر برنامه های تدوین شده برای این مناسبت است.

 این نمایش ها هر روز در قالب سه تا پنج سانس از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فرودگاه، اسکله تفریحی، اماکن عمومی همچون مساجد امیرالمومنین (ع)، خاتم الانبیا (ص)، امام حسن (ع)، حضرت زینب (س) و امام صادق (ع)، و مراکز خرید پردیس ۱ و ۲، مرکز تجاری، پانیذ، آرین، عربها اجرا خواهد شد.

روایتگری حاج حسین کاجی از یاران هشت سال دفاع مقدس با موضوع روز مقاومت، ایثار و خاطرات شهدا در روزهای  سوم و چهارم خرداد در اسکله تفریحی و مسجد امام حسن(ع)، ویژه برنامه آزادسازی خرمشهر روز سوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن (ع) دیگر برنامه های تدوین شده در این روز است.

 دیگر برنامه های تدوین شده برای گرامیداشت این مناسبت شامل پخش مستند سه قسمتی سرگرد (روایت آزادسازی خرمشهر و مقاومت) و فضا سازی و محوطه سازی جزیره کیش، نصب سروهای مقاومت با تصاویر شهدا از میدان ساحل به سمت اسکله تفریحی است.

آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود، که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت؛ بعد از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بوسیله نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.

 فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر، از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد و این نبرد از لحاظ نظامی، به‌عنوان نقطهٔ عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.

 شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ سوم خرداد را به عنوان؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نام‌گذاری کرده است.

برچسب‌ها کیش آزادسازی خرمشهر جزیره کیش هرمزگان تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش آزادسازی خرمشهر جزیره کیش کیش آزادسازی خرمشهر جزیره کیش هرمزگان تئاتر آزادسازی خرمشهر سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نمایش یاخته به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی میثم نویریان از 5 الی 25 اردیبهشت ماه، ساعت 30/19 در تماشاخانه مهر به روی صحنه می رود. نمایش یاخته، نمایشی کمدی اجتماعی است که منتخب هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می باشد که روایت گر داستان زوج جوانی است که به تهران مهاجرت کرده و باید به روشی غیر معمول صاحب فرزند شوند، که در این بین ایمیلی از مدیر برنامه‌های لئوناردو دی‌کاپریو دریافت می‌کنند.

 او پیشنهاد داده است که در این نمایش بازیگرانی (به ترتیب الفبا) همچون: تکتم اخجوانی، مرضیه آقاسی، رافق ایرجی، هدیه داوودوندی، آرزو شیخی و محمد محسن شفیعی به ایفای نقش پرداخته و سایر عوامل عبارتند از: مشاور هنری: یزدان کاظمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد نظیفی، دستیاران کارگردان: سید مجتبی حجازی، سیده نجمه چلنگر، امیرحسین ارقبایی، روابط عمومی: مریم حضرتی، مشاور رسانه ای: محمد جواد عبدی، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: محبوبه سلطانی، موسیقی: امیر صادقین، طراح گریم: سمیه ارقبایی، طراح پوستر: سروش حیدری، طراح نور: صمد خانی، مدیر صحنه: امیر میرزائی، مدیر اجرایی: هانیه جعفری.علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط این نمایش به سایت تیوال مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید