Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر محمد قاسمی در جمع خبرنگاران در خصوص رخداد ضد ارزشی و ناهنجارانه حسینیه امینی‌ها اظهار کرد: اتفاقی که در چند روز گذشته در رابطه با حسینیه امینی‌ها رسانه‌ای شد، روح جامعه را جریحه دار کرده است.

این مسئول تاکید کرد: حسینیه امینی‌ها یک بنای تاریخی است که به نام حضرت سیدالشهدا نام گذاری شده و در سال‌های پیش از انقلاب هم مراسم‌های مذهبی و روضه خوانی در این محل برگزار می شده و این شیوه و سبک باید ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه حسینیه امینی‌ها یک موقوفه و یک بنای تاریخی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حسینیه امینی‌ها یک موقوفه خاص است، اوقاف توجه ویژه ای به آن دارد و از متولیان آن به شمار می‌رود، همچنین از حیث اینکه یک بنای تاریخی است، میراث فرهنگی نیز متولی دیگر آن است و هر دو این متولیان به موقع اقدام کرده و به دستگاه قضائی علیه این اقدام هنجارشکنانه شکایت کردند.

وی افزود: دستگاه قضائی نیز با عوامل مستقیم و غیرمستقیم این جریان برخورد جدی خواهد کرد که از اتفاقات این چنینی پیشگیری شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه بناهای موقوفی و تاریخی باید در راستای کاربری معین خود، مورد بهره برداری قرار گیرند، تشریح کرد: از چنین بناهایی باید استفاده تجاری و گردشگری شود و اگر غیر از این باشد، غیر قابل قبول است.

وی خاطر نشان کرد: به سازمان‌های نظارتی و متولی هشدار می‌دهم که نظارت لازم باید درون سازمانی بوده و نسبت به متولیان و عوامل اجرایی و بهره برداران وجود داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: حاکمیت باید نقش حاکمیتی و نظارتی خود را حفظ کند در غیر این صورت متولی که توجه لازم را نداشته باشد، سلب صلاحیت خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: از دو سازمانی که در این زمینه بیانیه مشترک دادند تشکر می‌کنم، شکایت هردو این سازمان‌ها امروز در دادسرای قزوین ثبت شده است.

کد خبر 5496318

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قاسمی دادستان قزوین حسینیه امینی های قزوین بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه احتکار ویروس کرونا گرد و غبار آلودگی هوا آمار کرونا گرد و خاک خراسان رضوی هدفمندی یارانه ها سیدابراهیم رئیسی مشهد حسینیه امینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه ساری

 

به گزارش تابناک از روابط عمومی پلیس مازندران، سرهنگ حسن عبدالله زاده روز دوشنبه افزود: ماموران پاسگاه هولار شهرستان ساری در پی دریافت خبری مبنی بر ایجاد اختلال در نظم و امنیت تفرجگاه جنگلی سکوتپه این شهرستان با ایجاد نزاع و درگیری توسط افرادی ناشناس و ترک محل توسط آنها، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد : ماموران پاسگاه هولار ساری پس از تلاش بی وقفه چهار نفر از عوامل نزاع و درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه را شناسایی و موضوع را با مرجع قضایی هماهنگ کردند.

سرهنگ عبدالله زاده از دستگیری هر چهار متهم دراقدامی غافلگیرانه در کمترین فرصت ممکن خبر داد و تصریح کرد :ماموران پاسگاه هولار متهمان را پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری عوامل درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه ساری
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه