Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قوه قضائیه، رئیس دستگاه قضا هفته گذشته در جریان نشست مشترک اعضای شورای عالی قوه قضائیه با مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هوشمندسازی هرچه بیشتر عدلیه برای تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این نشست به مواردی چون پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی با بهره‌گیری از ابزارهای هوشمند و فناورانه، پیشگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه و بستر رودخانه‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوشمند و نرم‌افزارها اشاره و تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا نمایشگاه تخصصی ارائه دستاوردها و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت پایش تغییر کاربری اراضی و مقابله با زمین خواری امروز صبح با حضور محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد.

محمد کاظمی فرد در حاشیه این بازدید با بیان اینکه از شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه تغییر کاربری و تجاوز به حریم و مستحدثات قانونی خدمات ارائه می‌کنند حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: با استفاده از ابزارهای هوشمند و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان از تغییر کاربری‌های غیرمجاز جلوگیری کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه الکترونیکی کردن فرایندها هوشمند سازی قوه قضائیه را سرعت می‌دهد، اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های فناورانه و ابزارهای هوشمند سبب شفافیت می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان‌کرد: باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از نرم افزارها از تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها جلوگیری کرد.

کاظمی‌فرد همچنین تاکیدکرد: جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از خسارت به بیت‌المال جلوگیری می‌کند و آسیب‌های محیط زیستی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 5496313 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه شرکت دانش بنیان شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا علیرضا زاکانی سربازی میراث فرهنگی سازمان محیط زیست صندوق بازنشستگی کشوری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه حقوق سربازان عزت الله ضرغامی پلیس راهور تغییر کاربری اراضی ابزارهای هوشمند تغییر کاربری بهره گیری قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز