Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:44:39 GMT

افزایش ۵۵ درصدی حقوق والدین شهدا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۹۶۹۵

افزایش ۵۵ درصدی حقوق والدین شهدا

سامانه دیدار بنیاد شهید و امور ایثارگران کار خود را آغاز کرد. این سامانه با هدف کاهش مراجعات حضوری خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حل مشکلات آنها با رویکرد اقناعی راه‌اندازی شده است.

به گزارش مشرق، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مبلغ پرداختی به خانواده شهدا از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با معوقات آن پرداخت شد؛ البته این افزایش ایده آل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: طبق آمار ۲۲۸ هزار و ۸۴ نفر شهید، ۶۰۶ هزار و ۶۰۵ نفر جانباز و ۴۳ هزار و ۴۱۲ نفر آزاده داریم. ۴ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۸۴ نفر خانواده ایثارگران که ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن‌ها در قید حیات هستند. 

به گفته معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امورایثاگران، پرداختی جانبازان معسر افزایش ۶۰ درصدی داشت و معوقات فروردین و حقوق اردیبهشت این افراد روز گذشته پرداخت شد.

سامانه دیدار بنیاد شهید و امور ایثارگران کار خود را آغاز کرد. این سامانه با هدف کاهش مراجعات حضوری خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حل مشکلات آنها با رویکرد اقناعی راه‌اندازی شده است.

بر اساس این گزارش خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌توانند مستقیما با مسئولان این بنیاد ارتباط برقرار کرده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند. این خانواده‌ها می‌توانند تمامی درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت و مطابق با نیاز خودشان به مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگرا انتقال داده و سپس رصد و پیگیری کنند.

طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: خانواده ایثارگران حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند و با  حداقل حقوق زندگی می‌کنند اما در مقابل، برخی افراد با کم لطفی آنها را طلبکار محسوب می‌کنند. این در حالی است  که در بسیاری از کشورهای درگیر جنگ‌های گذشته و آسیب دیده، برای نسل های دوم و سوم آنها خدمات ارائه می دهند در حالی که ما هنوز در رسیدگی به نسل اول آسیب دیدگان درگیر جنگ تحمیلی مانده‌ایم.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: مسئولان با حضور خبرنگاران به عنوان بهترین مشاوران آگاه به مسائل روز اتاق فکر تشکیل دهند چون با تولید فکر بهترین راهکار ارائه داده شده و مشکلات مردم را حل می‌کند.

موهبتی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: حق پرستاری مطابق قانون شامل فرد در قید حیات می‌شود و حقوق والدین شهدا ۵۵ درصد و کمک‌معیشت جانبازان معسر حدود ۶۰ درصد افزایش یافته که البته همچنان رقم قابل توجهی نیست و نیاز به اصلاح و بهبود دارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون پرداخت تمام هزینه‌های درمان ایثارگران بر عهده بنیاد است، افزود: این کار در چهارچوب بیمه تکمیلی درمان بدون سقف دیده شده است. برای سال جاری نیز مناقصه شرکت تکمیلی درمان ایثارگران برگزار شده است. تأکید دکتر قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید نیز بر این است که در حوزه سلامت نباید مشکلی داشته باشیم و حتی اگر لازم باشد باید از سایر منابع استفاده کنیم.

معاون بنیاد شهید همچنین درباره آئین‌نامه بازنشستگی مشمولان ماده ۳۸ با موضوع پاداش پایان خدمت جانبازان مشمول توضیح داد: رئیس بنیاد شهید به محض حضور در بنیاد پیگیر اجرای قانون و پرداخت مطالبات ایثارگران بوده‌اند و با تلاش‌های صورت گرفته آئین‌نامه پاداش پایان خدمت مشمولان ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در هیئت دولت تصویب شده و منتظر ابلاغ از سوی معاون اول رئیس جمهور و تخصیص اعتبار آن هستیم تا به سرعت کار پرداخت‌ها مطابق آیین‌نامه مصوب آغاز شود.

موهبتی ادامه داد: احکام حقوقی مشمولین ماده ۳۸ توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر می‌شود و پرداخت‌ها توسط بنیاد صورت می‌گرفت که مشکلاتی را به دنبال داشت که از جمله آن‌ها ۳ بار اصلاح احکام بود. نکته‌ای که در این آئین‌نامه دیده شده تخصیص اعتبار مشمولین این ماده به ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی همچنین اظهار کرد گفت: قوانین حوزه ایثارگری در سال ۱۴۰۰ برای اجرا به صورت حداقلی نیاز به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار داشت و اجرای این قوانین در سال جاری به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما این اعتبار تصویب و محقق نشده است و بدین ترتیب اجرای کامل این قوانین با مشکلاتی مواجه می‌شود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت آزادسازی خرمشهر مشرق بنیاد شهید خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل ظهر سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) نظامی را طراحی و مستقر کردند که ادامه مسیر طراحی شده توسط پیامبر اکرم (ص) برای سعادت بشریت و نیز مسیر طی شده توسط امام حسین (ع) در روز عاشورا و صحرای کربلا بود.

وی مطرح کرد: انتخاب این مسیر دشواری‌ها و مشقت‌هایی دارد و از ابتدا نیز به همین صورت بوده است. عده‌ای پیامبر اسلام (ص) را همراهی کردند و عده دیگر در مقابل ایشان ایستادند و جنگ‌ها و غزواتی را به منظور جلوگیری از ادامه مسیر طراحی شده برای سعادت بشریت برنامه ریزی کردند، چند سال پیامبر را در محاصره اقتصادی قرار دادند و توطئه ترور ایشان را طراحی کردند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه این افراد وقایع غدیر را سانسور کردند و اجازه ندادند توصیه‌های پیامبر اسلام (ص) اجرا شود، بیان کرد: در دوران انقلاب نیز همین وقایع تکرار شد و موضوعاتی را منافقان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کردند و همه کشورهای دنیا دست به دست هم دادند تا در مقابل این نظام ایستادگی کنند.

پاکدل با بیان اینکه تحریم ما مربوط به اکنون نیست و از زمان پیروزی انقلاب آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: ملت ایران به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این راه همواره مقاومت و سختی‌ها را تحمل کردند و خوش درخشیدند. در روزگاری برای واردات سیم خاردار با مشکل مواجه بودیم اما امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که در عملیات وعده صادق صدها موشک و پهپاد به سمت رژیم صهیونیستی شلیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه دنیا تلاش کردند تا این امر محقق نشود و عملیات منجر به شکست شود اما ناکام ماندند، خاطرنشان کرد: تمام پیروزی‌ها و سربلندی‌های نظام در طول این سال‌ها به برکت خون شهدا و جانفشانی‌های رزمندگان و جانبازان و آزادگان رقم خورده که باید آنها را قدر بدانیم. امام راحل بر صدور این انقلاب تاکید داشتند و منظور ایشان از این سخن، حمله و یورش نظامی نبود.

از جامعه ایثارگری عذرخواهی می‌کنیم

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همه مردم نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای حامی رژیم صهیونیستی نیز علیه سیاست‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و همراهان آنها به پا خاسته اند و با راهپیمایی اعتراضات خود را اعلام می‌کنند. همه اینها را مرهون خون شهدا هستیم و باید قدردان باشیم.

پاکدل بیان کرد: انتصاب مدیران به ویژه مدیران کل به تنهایی بر عهده وزیر یا رئیس دستگاه مربوطه نیست و نیازمند موافقت استاندارد و نماینده ولی فقیه در استان و برخی دستگاه‌های داخلی نیز هست. سیاست بنیاد شهید بر آن است که مدیران از داخل مجموعه انتخاب شوند اما اگر مجبور به انتخاب شخص از خارج از بنیاد شدیم، فرد باید علاوه بر تجربه کافی، ویژگی‌های خاصی از جمله ایثارگری، جانبازی یا … را نیز دارا باشد.

وی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف مدت یک سال نسبت به بازنگری در قوانین اقدام کرده و قوانینی را منطبق با نیازهای امروز ایثارگران طراحی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کند که در این مسیر از نظرات و پیشنهادات شما استفاده می‌کنیم زیرا بازنگری قوانین و مباحث فرهنگی حوزه ایثار و شهادت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه گاهاً در حوزه معیشت و سالمندی ایثارگران کم توجهی شده است، اظهار کرد: آمار جانبازان این کشور ۶۴۹ هزار نفر و تعداد همسران شهدا که در قید حیات هستند، حدود ۶۱ هزار نفر است و همه در حال ورود به کهنسالی هستند و نیازهای این گروه تقریباً متفاوت با سایر افراد جامعه است، بنابراین باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.

پاکدل از افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۷۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در حد بضاعت توانستیم ماده ۳۸ را اجرا و معوقات را پرداخت کنیم، همچنین مبلغ مستمری والدین شهدا نیز افزایش یافته است تا در زمینه معیشت با مشکلات کمتری مواجه باشند اما همچنان کارهای بسیاری وجود دارد که باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه قوانین تصویب شده با اعتبارات در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران مطابقت ندارد، عنوان کرد: نیاز ایثارگران بر اساس قوانین تصویب شده حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بوده اما اعتبار امروز ما حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است. در این راستا از جامعه ایثارگری عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای خانواده‌های معظم شهدا باشیم.

کد خبر 6086820

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد