Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به جایگاه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایرانی اسلامی گفت: امکانات راه‌اندازی ورزش زورخانه ای در استان فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزشکاران این رشته با گرامیداشت هفته ورزش زورخانه‌ای اظهار داشت: استان مازندران در بیشتر رشته‌های ورزشی قهرمان خیز و پهلوان‌پرور است که این ورزشکاران با نام و آوازه نیک، مایه افتخار هستند و با حداقل امکانات بهره وری حداکثری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی ازعوامل عقب ماندگی در جامعه، نداشتن اراده قوی است و توجه به بُعد جسمانی و روانی اهمیت مهم دارد تا با جسم سالم، تفکر و اراده قوی شود.

لائینی یادآورشد: برخی رفتارها که در ورزشگاها دیده می شود جای تاسف دارد اما محیط پاک ورزش‌های زورخانه‌ای از این فضا دور است ‌و افرادی که اینگونه بر هوای نفس خود غلبه کنند قوی ترین افراد هستند.

نماینده ولی فقیه مازندران تصریح کرد: هرجا پای فرهنگ غرب و استعمار باز شد، ارزش‌های بومی آن مملکت را از بین برد، و برخی ناهنجاری‌ها در ورزشگاه‌ها همان تهاجم فرهنگی غرب است که با داشته های بومی، مراقب اهداف آنان بود.

وی خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای از فرهنگ اصیل ملی و دینی برخوردار است که به جسم قوت، و به روح غنا می بخشد و اشعار زیبا که در این ورزشگاه خوانده می شود نشان دهنده فرهنگ غنی این ورزش است.

لائینی خاطرنشان کرد: پهلوان تختی شهیدی است که هویتش معلوم است اما شهادتش مخفی بود، و همه ورزشکارن با نشاط، روحی، ارزش گرایی نسبت به ارزش‌های اسلامی جهت رشد و توسعه کشور گام بردارند و ورزشکارانی که با ادامه راه شهدا، از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی خودداری کردند، قدردانی شود.

تجلیل از 20 ورزشکار مازندران که مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیست قرار نگرفتند

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید محیط ورزش را محیط معنوی شود، اظهار داشت: محیط معنوی همانند محیط پهلوانی دیرین ورزشکاران قدیمی است، آنهایی که وارد گود می‌شدند، خاک گود را می بوسیدند و همیشه ورزش را با نام خدا شروع و تمام‌ می کردند، و محیط ورزش کشور، محیطی با ایمان، تقوا پاکدامنی پارسایی درخشندگی روحی است.

وی با اشاره به اینکه ذکر ورزشکاران و پهلوانان نام مولا امیرالمومنین(ع) است و در محیط ورزشی این ارتباط شکل می‌گیرد، افزود: ورزش زورخانه ای با ورود دین اسلام با تاکید برتشیع ، شروع به توسعه و تعالی کرد و بر پرورش جسم کنار ابعاد روحی است و این ورزش اصیل که ریشه در فرهنگ، تمدن و تاریخ دارد، می تواند به تعالی اخلاق نسل جوان موثر و کارکردهای خوبی داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: شهدا قهرمانان واقعی هستند که پلاکشان مدالشان شد و در ورزش پهلوانی نیز جابر صادق زاده از مازندران با هفت بازوبند پهلوانی بزرگترین پهلوان معاصر هستند و همچنین 20 ورزشکار استان که مقابل رژیم صهیونیست قرار نگرفتند مورد تجلیل قرار می گیرند.

میزان پاداش پای سکو ورزشکاران و لباس کاروان در مسابقات کشورهای اسلامی مشخص شد صندوق حمایت از ورزش شیراز برای توزیع عادلانه امکانات مالی تشکیل شود آمادگی شهرداری شیراز برای تجهیز و اصلاح چمن ورزشگاه حافظیه / ورزش در مناطق محروم توسعه می‌یابد

رئیس هیئت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای بسیج سپاه کربلا مازندران نیز گفت: بیش از 2 هزار ورزشکار استان مازندران در 15 ورزشگاه زورخانه ای فعالیت ورزشی دارند و 64 مدال آور، رکورد جدیدی در استان به ثبت رساندند.

نادری افزود: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم برخی از،برنامه های سازمان بسیج ورزشکاران می‌باشد.

وی گفت: از 44 دستگاه فرهنگی استان انتظار می‌رود به ورزش استان به ویژه ورزش زورخانه‌ای کمک کنند تا برای ترویج فرهنگ پهلوانی گام‌ برداشته شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی از دعوت ٧ ورزشکار ناشنوا و کم شنوای شایسته استان به اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، عبدالسلام معروفی با اشاره به توانمندی‌های ورزشکاران آذربایجان غربی در رشته‌های مختلف از جمله والیبال اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال آقایان جهت اعزام به پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان والیبال ناشنوایان ٢٠٢۴ ژاپن ٧ والیبالیست برای این اردو از استان آذربایجان‌غربی دعوت شده‌اند.

وی ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی مجموعه فدراسیون و کادر تیم ملی و همراهی‌های ارزشمند اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افزود: رسا ملک زاده، رامز مجرد، آرام داداش خانی، احمد بهادری، جعفر علیزاده، حسین نعمت پور و سینا رشیدی از جمله دعوت شدگان به این اردو هستند که از ٣١ فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان و رفع تبعیض‌ها بین ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا و کم شنوا با سایر ورزشکاران شد.

به گزارش ایمنا، هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی با بیش از ١٠ رشته ورزشی فعال و ده‌ها ورزشکار در رده ملی جز هیأت‌های برتر و شاخص کشوری در حوزه احداث زیرساخت و سالن اختصاصی و کسب عناوین قهرمانی در رده‌های المپیک، جهانی، آسیایی و ملی است.

کد خبر 745885

دیگر خبرها

  • دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی
  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • درخشش ورزشکاران مازندران در جام «عبدالله موحد»