Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: در راستای تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از تخلفات نانوایی‌ها سهمیه آرد آنها توسط بازرسان قرارگاه امنیت‌ غذایی تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر امروز در جلسه تجمیعی ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به افزایش حجم تقاضا برای خرید نان در این روزها اظهار داشت: یکی از دلایل این افزایش تقاضا این است که تقاضای سابق برای خرید نان فانتزی به دلیل گران شدن به سمت نان سنتی آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم مقابله با بی‌عدالتی در حوزه توزیع سهمیه آرد بین نانوایی‌ها اضافه کرد: نباید سهمیه آرد نانوای درستکار مثل نانوای متخلف باشد. به همین خاطر در راستای تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از تخلفات نانوایی‌ها سهمیه آرد آنها توسط بازرسان قرارگاه امنیت‌ غذایی تعیین می‌شود و اداره‌ غله باید با نظر بازرسان سهیمه‌های آرد را تخصیص دهد.

اعلایی با بیان اینکه در استان قزوین مشکل تأمین آرد برای نانوایی‌ها و واحدهای خبازی نداریم، ادامه داد: با توجه به محدودیت بازرسان سازمان جهاد کشاورزی بنا داریم در حوزه بازرسی از گروه‌های جهادی بسیج هم استفاده کنیم و از دستگاه‌های متولی تنظیم بازار می‌خواهیم که با برقراری تعامل مناسب زمینه بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی را فراهم کنند.

نظارت بر قیمت خدمات رها نشود

رئیس ستاد تنظیم بازار استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه امنیت غذایی در پنج ماه اخیر گفت: نباید بازرسی و نظارت‌های قرارگاه فقط محدود به چند قلم کالای اساسی و ارزاق عمومی باشد و ضرورت دارد که قیمت و میزان توزیع و عرضه بقیه اقلام عمومی هم زیر نظر و رصد بازرسان قرارگاه قرار بگیرد.

اعلایی با بیان اینکه نباید نظارت بر قیمت خدمات رها شود، افزود: تعداد خدماتی که در قالب مشاغل مختلف به مردم ارائه می‌شود، بسیار زیاد و میزان مراجعه مردم به این مشاغل هم بسیار بالاست. بنابراین سازمان تعزیرات حکومتی باید نظارت جدی‌تر در حوزه خدمات ارائه کند تا جلوی گران‌فروشی خدمات هم گرفته شود.

وی همچنین به آثار مثبت اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بنا به برآوردهای کارشناسی تورم ناشی از اجرای این طرح کمتر از 7 درصد است. با این حال باید نظارت‌های طوری تشدید و تعمیق شود که شاهد تورم بیشتر از این عدد نباشیم و نباید آثار تورمی این طرح از دایره مدیریت و کنترل ما خارج شود.

قیمت مرغ به 42 هزار تومان عقب‌نشینی کرد

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین هم در این جلسه تأمین نهاده‌های دامی را مطالبه عمده تولیدکنندگان مرغ، تخم مرغ و گوشت دانست و گفت: برای اینکه تولیدکننده‌ها بتواند میزان تولید محصول خود را در سطح کنونی حفظ کنند، باید نهاده‌های مورد نیاز را به موقع در اختیار آنها قرار دهیم که البته برای خرید این نهاد‌های دامی با وزارت‌خانه هماهنگ هستیم و مکانیزم لازم اجرایی شده است.

رضا افلاطونی اضافه کرد: خوشبختانه با اجرای اصلاح یارانه‌ها دیگر نگران تأمین به موقع نهاده نیستیم و همه تأمین‌کنندگان اعم از اتحادیه‌ها یا تعاونی‌ها می‌توانند با نرخ ثابت و مشخصی نهاده را از بازارهای داخلی و خارجی خریداری کنند.

وی با اشاره به میزان بالای جوجه‌ریزی انجام‌شده برای تأمین مرغ و گوشت سفید گفت: معدل جوجه‌ریزی ما در مرغداری‌ها و واحدهای پرورش مرغ گوشتی 2 میلیون و 200 هزار قطعه در ماه است. بنابراین کمبودی برای تولید مرغ گرم در بازار نداریم و حتی در مواقعی با اضافه تولید هم روبه‌رو شدیم.

20 نانوایی متخلف استان مرکزی مهر و موم شد 10 نانوایی در اراک به صورت 3 شیفت تا ساعت 24 فعالیت می‌کنند افزایش 2 ساعته کار نانوایی‌ها در پاکدشت/ 120 نانوایی متخلف جریمه شد

افلاطونی ادامه داد: با توجه به شوک قیمتی ناشی از اصلاح هدفمندی یارانه‌ها به بازار مرغ تقاضا برای خرید این محصول در هفته‌ نخست اجرای طرح کاهش یافته و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار قزوین به 42 هزار تومان کاهش یافته است.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت کالاهای اساسی استانداری قزوین قیمت نان بازار قیمت کالاهای اساسی استانداری قزوین قیمت نان بازار قرارگاه امنیت استان قزوین نانوایی ها سهمیه آرد برای خرید نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

آب‌انبارها در گذشته به منظور ذخیره آب شرب و غیرشرب در فصول خشک و کم‌باران و به عنوان مهمترین منبع تامین آب مورد استفاده قرار می گرفت.

آب انباری در جنب زورخانه گردفرامرز شهر یزد وجود دارد که به حال خود رها شده و نیاز به بازسازی و مرمت دارد، اما این موضوع مهم به فراموشی سپرده شده است.

شهروندخبرنگار ما این مشکل را به تصویر کشید و درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - یزد

بیشتر بخوانید:

وقتی بازسازی قنات روستای زازرم علیا به فراموشی سپرده شد + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز
  • تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان
  • وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • تولید نان سنتی در بوشهر شرایط خوبی ندارد
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • رها سازی آب سد نهب؛ سهمیه کشاورزان چقدر است؟