Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در یزد نیازمند مناسب‌سازی معابر هستند، گفت: ۷۰ درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب‌سازی برای معلولان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فخر السادات خامسی در نشست کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: زمانی که بحث مناسب‌سازی صورت می‌گیرد صرفا معلولان مرود توجه نیستند و علاوه بر این عزیزان، اقشار دیگری از جمله‌ سالمندان،‌ زنان باردار و کودکان هم مطرح می‌شوند که بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در یزد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سال ۹۷، طرح «هر منطقه، یک پارک، یک معبر» در شهر یزد آغاز شد و در هر منطقه، یک پارک مناسب‌سازی صورت گرفت.

خامسی با بیان اینکه با توجه به این اقدام،‌ ناضران معلول در تمامی طرح‌های شهرداری به کار گرفته شده و طرح‌ها حتما باید به تایید این اشخاص برسد،‌ گفت: در حال حاضر به صورت کلی نزدیک به ۷۰ درصد از کل معابر و اماکن یزد نیازمند مناسب‌سازی هستند و باید برای آن اقدامات مناسب صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در حوزه عمل و نقل ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در یزد داریم که ۳۰ مورد آن برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند ولی مابقی این اتوبوس‌ها اصلا قابلیت مناسب‌سازی ندارند.

عضو شورای شهر یزد بیان کرد: برای رفع این مشکل اضافه کردن وسایل حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی شده باید لحاظ شود و تاکنون نیز دو دستگاه مینی‌بوس در اختیار معلولان قرار گرفته است.

خامسی افزود: در نخستین اقدام کمیته مناسب‌سازی شورای شهر، گزارش‌گیری از نقاط ضعف صورت گرفته و نیازهای سطح شهر برای مناسب‌سازی در حال انجام است تا بتوان بهترین برنامه‌ریزی برای این زمینه گرفته شود.

وی افزود: قرار شده که علاوه بر ناظران افتخاری معلول،‌ انجمن‌ها هم یک نماینده داشته باشند تا با این ناظران مرتبط باشند و به این وسیله مناسب‌سازی طرح‌ها بدون هیچ مشکلی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنین اعلام کرد: ۱۲۰۰ هکتار زمین در منطقه کوه کاسه به شهرداری واگذار شده که می‌توان بزرگترین تفرجگاه یزد را در این منطقه ایجاد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: معلولان تین محیط زیست کودکان اتوبوس شورای شهر حمل و نقل عمومی حمل و نقل عمومی یزد شورای اسلامی شهر یزد مناسب سازی شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر، شاهد ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجید نژادحسین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون، پیوسته پیگیر نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی بوده‌ایم، اظهارداشت: برهمین اساس، مجوز انعقاد قرارداد خرید 450 دستگاه اتوبوس را به شهرداری دادیم.

وی گفت: این موضوع در قالب 3 قرارداد توسط شهرداری مشهد دنبال می‌شود که قرارداد اول، منعقد شده و در مرحله آزمایش فنی و تحویل 100 دستگاه اتوبوس و مقدمه‌سازی برای ورود آنها هستیم.

نژادحسین با بیان اینکه قرارداد دیگر، مربوط به خرید 130 دستگاه میدل‌باس بود، افزود: 30 دستگاه از این میدل‌باس‌ها تحویل شده ولی 100 دستگاه باقی‌مانده بخاطر تحریم‌ها و نقص‌های فنی و ... امکان تحویل به شهرداری را نداشت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: برهمین اساس، مقرر شد معادل این یکصد دستگاه میدل‌باس، 59 دستگاه اتوبوس شهری خریداری و تحویل شهرداری مشهد شود.

نژادحسین با بیان اینکه در گام نخست، 10 دستگاه اتوبوس از این 59 دستگاه در اسفندماه سال گذشته تحویل و وارد چرخه خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی شد، گفت: مابقی این اتوبوس‌ها نیز ماهانه بین 10 تا 15 دستگاه تحویل شهرداری می‌شود؛ نقطه عطف این اتوبوس‌ها، تحویل یک دستگاه‌ اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در اردیبهشت‌ماه است.

وی افزود: اولویت بکارگیری این اتوبوس‌ها در مسیرهایی است که سرفاصله زمانی آنها بیش‌ از حد بوده و باید این سرفاصله کاهش یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اظهارکرد: یکی دیگر از قراردادها نیز مربوط به خرید 250 دستگاه اتوبوس بوده که 200 اتوبوس، 12 متری و 50 دستگاه نیز 18 متری دو کابین است.

نژادحسین گفت: توافقات کلی روی این قرارداد صورت گرفته و امیدواریم تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه شاهد انعقاد آن باشیم؛ روند ورود این ناوگان، از چند ماه پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • کتری هوشمند شیائومی چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان