Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-24@04:58:53 GMT

مجازات اجرا نکردن قانون شفافیت تعیین شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۹۹۰۲

مجازات اجرا نکردن قانون شفافیت تعیین شد

 باشگاه خبرنگاران نوشت: در نشست علنی امروز مجلس، نمایندگان مصوب کردند «اجرا نشدن یا اجرای ناقص این قانون یا انتشار اطلاعات مغایر آن، جرم است و مرتکبان آن به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.»

بر اساس قانون مجازات اسلامی، مجازات درجه ۶ شامل «حبس بیش از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی بیش از ۲ میلیون تا ۸ میلیون تومان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه «شلاق از ۳۱ تا ۷۴ ضربه و تا ۹۹ ضربه در جرائم منافی عفت و محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از ۶ ماه تا ۵ سال، انتشار حکم قطعی در رسانه‌ها» در میان مجازات درجه ۶ قرار دارد.

«ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت ۵ سال، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت ۵ سال، ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری از سمت اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت ۵ سال» هم از مجازات‌های در جه ۶ است.

مجلس همچنین مصوب کرد دستگاه‌هایی که در قانون شفافیت قرار دارند، هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد اجرایشان را به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ارسال کنند و مسئولیت اجرای این قانون به عهده بالاترین مقام دستگاه باشد.

شورای نگهبان باید مصوبات مجلس را تأیید کند تا به قانون تبدیل شود.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات روی میز مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «اصلاح قانون مجازات دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز»، «موافقت با کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع» و... از مهم‌ترین خبر‌های جلسه علنی امروز (یکشنبه) دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی بود.   کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم در نوبت عصر، جداول بودجه امسال و لوایح و طرح‌های باقیمانده را برای ارسال به صحن بررسی کردند.   حمیدرضا گلدوزی گزارش می‌دهد: کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات روی میز مجلس
  • مصوبه مهم مجلس درباره تبلیغ خرید و فروش سلاح
  • تشدید مجازات قاچاق و نگهداری سلاح غیر مجاز
  • تکلیف برخورد با فروشندگان اسلحه و مهمات روشن شد/ مجازات خرید و فروش سلاح چیست؟
  • جرم‌انگاری تبلیغ خرید و فروش سلاح غیرمجاز توسط مجلس
  • مجازات قاچاق سلاح گرم و سرد مشخص شد
  • تعیین وزارت دفاع به‌عنوان مرجع ارزش‌گذاری سلاح در قانون مجازات قاچاق اسلحه توسط مجلس
  • تبلیغ «خرید و فروش سلاح» جرم است
  • مجازات قاچاق سلاح گرم و سرد جنگی تعیین شد
  • مجازات قاچاق سلاح گرم یا سرد جنگی تعیین شد