Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@09:42:53 GMT

غلامحسین رضانژاد درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۹۹۵۴

غلامحسین رضانژاد درگذشت

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامحسین رضانژاد، نویسنده، در ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

موسسه شهر کتاب در این‌باره نوشته است: «غلامحسین رضانژاد متخلص به نوشین، نویسنده، زاده ۱۳۱۳ در اراک در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ از دنیا رفت.

او تحصیلات مقدماتی را در اراک و متوسطه را در تهران به پایان رسانید و پس از آن در دانشکده حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و توانست در این رشته درجه لیسانس را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضانژاد در کنار تحصیلات دانشگاهی، علوم حوزوی را نیز در محضر استادانی مانند حاج شیخ محمدعلی حکیم شیرازی ذهبی، شیخ محمد سنگلجی، محمود شهابی و سیدابوالحسن رفیعی قزوینی فراگرفت.

او علاوه بر مطالعات حقوقی و فلسفی در وادی شعر و ادب نیز فعالیت داشت و اشعارش را با تخلص (نوشین) عرضه می‌کرد. همچنین وکیل پایه یک دادگستری بود.

از جمله آثار و مکتوبات رضانژاد می‌توان به کتاب‌های «حکمت‌نامه یا شرح کبیر بر متن و شرح و حواشی منظومه حکمت ملاهادی سبزواری»، «حکیم سبزواری (زندگی، آثار و فلسفه)»، «تمهید المبانی»، «تفسیر کبیر بر سوره سبع المثانی»، «هدایه الامم»، «شرح فصوص‌الحکم ابن عربی» و «مجموعه حواشی و تعلیقات حکیم متأله مرحوم سیدابوالحسن رفیعی قزوینی بر ۱۹ کتاب کلامی، فلسفی و حکمی حکمای متأخّر و قدیم» اشاره کرد.

«اصول علم بلاغت در زبان فارسی» او در سال ۱۳۶۸ شمسی، به‌عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران موسسه شهر کتاب نوشین یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل جنایتکار عالم است

روح الله صیادیان خواه مسوول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات وعده صادق با اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهباد در سرزمین اشغالی پاسخ قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی ایران به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی و حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق است.عملیاتی مشروع که دیگربار جهانیان را به نظاره‌ی تغییر موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی نشاند.

وی افزود: این تنبیه در امتداد وعده صادق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای نابودی رژیم سرتا پا خباثت صهیونیست و جنایتکار عالم انجام پذیرفت و این امر بیش از پیش به برکت خون شهدای موشکی، شهید تهرانی مقدم به اهداف متعالی نزدیک است و از یاد نمی‌بریم امروز نمایش غرور آفرین اقتدار ایران وام‌دار مجاهدت‌های خالصانه معمار کبیر انقلاب اسلامی خمینی کبیر (ره) است.آنچه که در آسمان مشوش اسرائیل رخ داد مرهمی بر قلب‌های آزادگان جهان است که از رذالت این رژیم کودک کش به تنگنا آمده اند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1227174 برچسب‌ها اسرائیل

دیگر خبرها

  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • آقایی: استقلال با حواشی پیرامونش امتیاز از دست می دهد/پرسپولیس نفت را دستکم نگیرد
  • اسرائیل جنایتکار عالم است
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید