Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز یکشنبه در حکمی سید احمد عبودتیان را به‌ عنوان دستیار مردمی‌سازی دولت معرفی کرد؛ رئیس‌جمهور برای تحقق مردمی‌سازی از این دستیار برای همیاری مردم و نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی انتظاراتی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به بستر سازی برای «همیاری مردم» با دولت و «نقش آفرینی حلقه‌های میانی» و بسیج کلیه ظرفیت‌های مردمی در شناسایی پاسخ یابی و حل مسائل محلی و ملی کشور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی همچنین از عبودتیان می‌خواهد تا با «سازمان‌دهی و حمایت از تعاملات نخبگان مردمی و دولت» برای تصمیم‌سازی در سطوح مختلف به کارآمدسازی دولت و حل مسائل کشور از طریق حلقه‌های میانی کمک کند.

یکی دیگر از مهمترین انتظارات رئیس‌ دولت مردمی از دستیار مردمی‌سازی دولت، «گفتمان‌سازی ارزش‌ها» اصول و شعارهای دولت و نظام اسلامی در میان مردم با اتکا به ظرفیت‌های مردمی است.

ایجاد زمینه و پیگیری تحقق «نظارت و مطالبه‌گری مردم» نسبت به عملکرد و سلامت اداری مسوولان در سراسر کشور مبتنی بر شاخص‌های گفتمانی دولت اسلامی و «فرهنگ‌سازی و ترویج روحیه مردمی در دولت» در ابعاد مختلف اعم از تعامل با مردم، حضور در بین مردم، شنیدن حرف مردم، اطلاع رسانی به مردم، اقناع و رفع شبهات مردم، تکریم و جلب رضایت مردم هم از دیگر انتظارات رئیس‌جمهور از دستیار امر مردمی‌سازی دولت عنوان شد.

رئیسی همچنین از عبودتیان «تسهیلگری و مانع‌زدایی از فعالیت نهادهای مردمی» اعم از تشکل‌های خودجوش مردمی و دانشجویی هیأت‌ها، مساجد و سازمانهای مردم نهاد در حل مسائل کشور با تأکید بر مسائل فرهنگی و اجتماعی از طریق حلقه‌های میانی را می‌خواهد.

رئیس دولت سیزدهم در اتتظارات خود بر «توانمندسازی، انسجام بخشی و هم‌افزایی نیروهای مومن انقلابی» سراسر کشور در راستای همیاری با دولت تأکید دارد.

رئیس‌جمهور انتظار دارد تا دستیار امر مردمی‌سازی دولت از همیاران مردمی دولت برابر آفات رایج نظامات رسمی و اداری از قبیل ساختارگرایی، دیوان‌سالاری، منفعت طلبی، قدرت طلبی و جاه طلبی صیانت کند.

برچسب‌ها دولت سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت دولت سیزدهم دولت دولت سیزدهم مردمی سازی دولت حلقه های میانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روز‌های ایران را هم بررسی کرده است.

به گزارش اعتماد، در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید؛

* دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.
* این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

* اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود

* به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی به انسانیت اتفاق افتاد.

* چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

* این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده، اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

* خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشور‌های منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

دیگر خبرها

  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • (ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو