Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@17:25:17 GMT

کلمبیا به دنبال خرید توپخانه جدید و تانک+عکس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۰۰۹۴

کلمبیا به دنبال خرید توپخانه جدید و تانک+عکس

کشور کلمبیا به دنبال برنامه جدید مدرن سازی برای ارتش خود به دنبال خرید سیستم های زرهی و توپخانه ای جدید است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، ارتش کلمبیا در جریان برنامه برای مدرن سازی ارتش خود به دنبال تهیه تانک های آبرامز از آمریکا و سیستم های توپخانه ای سری سزار از فرانسه است.

بر اساس اخبار کلمبیایی ها به دنبال ۵۰ دستگاه تانک آبرامز مدل M۱A۲ دسته دوم ارتش آمریکا بوده و در بخش توپخانه نیز به دنبال خرید ۱۲ دستگاه سامانه توپخانه ای سزار با کالیبر ۱۵۵ میلی متر از فرانسه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قصد کلمبیایی ها برای خرید سیستم توپخانه ای از فرانسه مربوط به چندین سال قبل است که به دلیل پیش آمدن مشکلات اقتصادی و سیاسی به تاخیر افتاده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت کلمبیا تانک آبرامز آمریکا فرانسه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت توپخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد

گوستاوو پترو رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل متحد در غزه متهم کرد.

پترو در مورد تصاویر حمله نیرو‌های اسرائیلی به اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوباره شروع شده است. در پی واکنش شدید به حملات [ایران]، کشتار کودکان و نقض قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل ادامه دارد. اکثریت قریب به اتفاق بشریت خواهان صلح هستند.»

از روز پنجشنبه، دومین روز عید سعید فطر، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید اردوگاه نصیرات ادامه داده است.

پیش از این، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • نقص سیستم آب پاش منجر به اتفاقی در رژه روز ارتش مشهد شد
  • خط و نشان فرماندهان بلندپایه نظامی چند روز بعد از حمله به اسرائیل /قدرت نمایی پهپادی، توپخانه ای و زرهی ارتش
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • راسل کرو: 10 سال قبل در آستانه خرید باشگاه لیدز یونایتد بودم!