Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@07:36:44 GMT

خرید اوراق مسکن چقدر آب می‌خورد؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۰۲۱۲

خرید اوراق مسکن چقدر آب می‌خورد؟

تین نیوز

قیمت هر برگ تسهیلات مسکن همچنان در حال افزایش است و چنانچه یک زوج متاهل ساکن تهران خواهان خرید این اوراق باشند، باید بیش از ۱۲۴ میلیون تومان هزینه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۴ هزار و ۶۰۰، ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ و ۱۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر برگ  اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۲۸ هزار و ۹۰۰، ۱۲۸ هزار و ۶۰۰ و ۱۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۰ هزار تومان، در آبان ماه ۱۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان  و در آذرماه نیز ۱۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۱۲۰ هزار و ۹۰۰ و ۱۲۹ هزار و ۸۰۰  تومان معامله می‌شود. این گزارش نیز بر اساس قیمت بهمن ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی، ۵۱ میلیون و ۹۲۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۰ میلیون و ۷۶۸  هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۲ میلیون و ۶۸۸هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۰۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۰ میلیون و ۷۶۸ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۲۴ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۱ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۸۳ میلیون و ۷۲ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجردها باید با پرداخت ۱۵ میلیون و ۵۷۶ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۳۱ میلیون و ۱۵۲هزار تومان برای خرید اوراق نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسکن تین آخرین بانک مسکن تسهیلات مسکن قیمت اوراق مسکن وام جعاله تسهیلات مسکن خریداری کنند میلیون تومان تسهیلات هزار تومان ۱۲۸ هزار وام جعاله سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۳۸ واحد مسکن به مددجویان روستایی کردستانی

به گزارش خبرنگار مهر، رضاطوسی عصر دوشنبه در مراسم تحویل ۷۳۸ واحد مسکن به مددجویان روستایی با حضور استاندار و مسؤولان استانی در روستای کوله هرد سنندج اظهار کرد: امروز به صورت همزمان ۳۳ هزار واحد مسکن به مددجویان سراسر کشور تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: از این تعداد ۷۳۸ واحد مربوط به استان کردستان است که برای این تعداد واحد مسکن حدود ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

طوسی گفت: این نهاد به هر یک از این مددجویان یکصد میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: این مددجویان همچنین از طریق معرفی به بنیاد مسکن ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ ساله دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در پایان از همکاری مجموعه وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بسیج و سپاه، استانداری‌های و فرمانداری‌ها در زمینه کمک به ساخت این واحدهای مسکونی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6079246

دیگر خبرها

  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • تحویل ۷۳۸ واحد مسکن به مددجویان روستایی کردستانی
  • رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو