Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: امسال 70 هزار تن گندم بیش از نیاز استان ایلام تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا از ایلام، آذرنوش عموزاده صبح یکشنبه در نشست با مدیرکل کمیته امداد ایلام اظهار کرد: استان ایلام در عرصه‌های کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری خوبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی وجود دارد و چنانچه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود بخش عمده‌ای از مشکلات بیکاری در استان برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در استان ایلام تولید محصولات کشاورزی، دامداری و فرآورده‌های گوشتی چند برابر نیاز استان است که به عنوان مثال امسال 70 هزار تن گندم بیش از نیاز استان ایلام تولید شده است.

وی با عنوان اینکه جهاد کشاورزی از افرادی که طرح‌های کشاورزی، گیاهان دارویی، باغداری و تولیدات گلخانه‌ای دارند حمایت خواهد کرد، افزود: ما آمادگی داریم در زمینه واگذاری زمین به آن دسته از مددجویانی که خواهان اجرای طرح در این زمینه هستند با همکاری منابع طبیعی بر اساس ضوابط همکاری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در ادامه آمادگی جهاد کشاورزی را در زمینه توسعه کارآفرینی در بین مددجویان کمیته امداد با ارائه آموزش‌های کاربردی در زمینه‌های کشاورزی و اشتغال مددجویان از طریق کاریابی در واحدهای تولیدی مرتبط با جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

ایلام/اعظم آریایی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایلام جهاد کشاورزی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد