Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه حلاج‌نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از طغیان این حشره و تبدیل آن به آفت محصولات کشاورزی، در سطح وسیعی از پهنه‌های استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که پایش‌های کنترلی برای شناسایی کانونهای این آفت همچنان ادامه دارد، اظهار کرد:  این میزان مبارزه شامل ۱۳۶ هکتار در شهرستان گناباد و ۱۰ هکتار در شهرستان قوچان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان، پایش ۲۰۰ هزار هکتار عرصه مستعد آفت ملخ در استان چند بار انجام شده است.

حلاج‌نیا، ملخ بومی خراسان رضوی را شامل ۲ گونه مراکشی و ایتالیایی ذکر و بیان کرد: رصد و پایش کانونهای ملخ که احتمال تکثیر جمعیت این حشره و تبدیل آن به آفت وجود دارد، با جدیت در حال انجام است.  

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با این وجود، کشاورزان و باغداران باید هوشیار باشند تا در صورت مشاهده تحرک آفت‌گونه جمعیت ملخ، هرچه سریعتر موضوع را به نزدیکترین اداره شهرستانی جهاد کشاورزی برای مبارزه با این حشره اطلاع دهند.

وی گفت: اطلاع‌ رسانی سریع و به‌هنگام کشاورزان، عشایر و چوپانان موجب می‌شود اقدام سریع و مناسبی در نخستین مرحله شکل‌گیری کانون ملخ انجام شده و مبارزه موثر برای ریشه‌کنی آفت انجام شود.  

در صورت وقوع آفت ملخ، جمعیت انبوه ملخ‌ها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت جمعی زده و با حمله به مزارع زیانهای بسیاری وارد می‌کنند.  

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی افت مشهد ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی افت مشهد وزارت جهاد کشاورزی افت مشهد ملخ صحرایی جهاد کشاورزی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

 مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • آفت سن غلات مزارع رشتخوار خراسان رضوی نابود شد
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی