Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد عسکری در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت دام، طیور و آبزیان که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی این صنعت در شیراز برگزار شده بود، گفت: ما معتقدیم اگر در بخش کشاورزی هزار تومان هزینه کنیم حتما برای فضای بهداشت و درمان ۱۰ هزار تومان هزینه نخواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صرفه جویی مذکور با هزینه کردن در بخش کشاورزی یک قابلیت بخش کشاورزی است، گفت: امروزه سازمان‌های بهداشت جهانی مثل WHO می‌آیند سازمان خوابار جهانی FAO را به تولید غذای سالم مکلف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف کشاورزی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کشور ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل کارآمد و متخصص وجود دارد، گفت: با خیلی از کشور‌های آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و مرکزی مذاکره کرده و اعلام کردیم که در حوزه نیروی کاری بخش کشاورزی ما ظرفیت داریم.

به گفته او، اگر فضا مهیا کنیم، مسیر را سهل و آسان کنیم و بروکراسی‌های اداری را کمرنگ کنیم می‌توانیم از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی در حوزه ارز آوری، اشتغال، تولید و صادرات بهره ببریم به گونه‌ای مسیر را دنبال کنیم که شیر‌های نفت را ببندیم.

او با تاکید بر اینکه امروز در حوزه سفره مردم هر کشوری هر دولتی و هر ملتی آینده نگری نکند حتماً آسیب خواهد دید، گفت: چالش‌های پیش روی جوامع بشری امروز مربوط است به حوزه امنیت غذایی بنابراین با جنگ‌ها و بحران آبی که در دنیا روی داده اگر برنامه ریزی نکنیم بی شک لطمه خواهیم خورد.

عسکری با بیان اینکه فضای بخش کشاورزی را باید به گونه‌ای جلو ببریم که در مقابل تنش‌های محیطی مقاوم باشد، گفت: این نکته‌ای است که برای ما حائز اهمیت بوده و به اطلاع رئیس جمهور و رئیس مجلس رسانده شده است.

۲۵ درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش کشاورزی است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بخش کشاورزی مجدد بررسی می‌شود، گفت: ۴۵ درصد جمعیت ما مرتبط با بخش کشاورزی هستند، ۲۵ درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش کشاورزی است، این‌ها خودش ظرفیت و قابلیت است و از همه این‌ها مهم‌تر در حوزه اشتغال یکی از ظرفیت‌های منحصر به فرد است.

او با بیان اینکه ما در بحث قانون‌های مرتبط مشکل خاصی نداریم، گفت: از نخبگان، فرهیختگان، پژوهشگران و کسانی که علاقه‌مند به حوزه کشاورزی بودند دعوت کردیم تا چالش‌های این بخش را احصا و مشکلات بخش کشاورزی را عنوان کنند؛ حدود ۶ ماه روی طرح امنیت غذایی کار کردیم و در قالب ۱۵ ماده همه ایرادات بخش کشاورزی آمد، در کنار آن راهکار‌ها هم ارائه شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قانون امنیت غذایی به زودی توسط وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی و اجرایی و خیلی از مشکلات حل می‌شود، گفت: نمایشگاه بسیار ارزشمندی بود باور کردیم که می‌توانیم، و جوانان ما می‌توانند در عرصه‌های مختلف حرکت‌های ارزشمندی را انجام دهند.

عسکری با بیان اینکه در این نمایشگاه تجهیزات و امکانات مهندسی معکوس در حوزه تولید ادوات و دستگاه‌ها می‌بینید که در نوع خودش منحصر به فرد و بی نظیر است، گفت: حتما باید این‌ها را حمایت و کمک کنیم.

نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت دام، طیور و آبزیان در محل شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته شیراز میزبان محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جمعی از معاونین و مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی و غرفه داران و تولید کنندگان حاضر در این نمایشگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذای سالم جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس به موضوع قطعی برق چاه‌های کشاورزی ورود کند

به گزارش خبرنگار مهر، «سلمان اسحاقی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند. نباید درباره تحقق شعار سال فقط شعار دهیم بلکه باید به لحاظ قانونی و نظارتی هم اقدامات لازم را برای تحقق شعار سال انجام دهیم.

وی ادامه داد: متأسفانه این روزها زمان استفاده از برق چاه‌های کشاورزی به شدت کاهش یافته که باعث آسیب‌زدن به مشارکت مردم و جهش تولید و از سوی دیگر صدمه واردشدن به میزان تولیدات محصولات کشاورزی خواهد شد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار است مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود جدی کند چراکه کاهش زمان استفاده از برق چاه‌های کشاورزی برخلاف شعار سال است.

کد خبر 6084162 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • تامین امنیت کشور در حوزه غذا
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • مجلس به موضوع قطعی برق چاه‌های کشاورزی ورود کند