Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجریان زن روز یکشنبه و یک روز پس از سرپیچی از تصمیم مقامات طالبان با نقاب در شبکه‌های تلویزیونی افغانستان ظاهر شدند.

به گزارش فرارو، در اوایل ماه جاری، طالبان به زنان دستور داد که صورت خود را در ملاء عام ترجیحاً با پوشیدن برقع بپوشانند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر از شبکه‌های تلویزیونی خواست از روز شنبه به این تصمیم پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، گویندگان زن در پخش زنده روز شنبه با چهره‌های بدون پوشش در شبکه‌های تلویزیونی ظاهر شدند.

با فشار مقامات طالبان روز یکشنبه «طلوع نیوز»، «شمشاد»، «یک تی وی» و «آریانا» تغییر موضع دادند و مجریان با پوشاندن صورت خود و در حالی که فقط چشم و پیشانی آن‌ها دیده می‌شد مقابل دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شدند.

سونیا نیازی، گوینده طلوع نیوز، گفت: مقاومت کردیم و با پوشیدن نقاب مخالف بودیم، اما شبکه تحت فشار قرار گرفت و (طالبان) گفت که هر فردی که بدون پوشاندن صورتش روی صفحه ظاهر شود باید به دنبال شغل دیگری باشد.

محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر، گفت که مقامات قصد ندارند پخش کنندگان زن را مجبور به ترک شغل خود کنند.

وی تاکید کرد: خوشحالیم که شبکه‌ها مسئولیت خود را به درستی انجام دادند.

تلویزیون طلوع افغانستان گفته که مجریان زن می‌گویند پوشیدن ماسک در جریان برنامه‌های تلویزیونی، شیوه سخن گفتن و کار آنان را دشوار می‌سازد.

پس از این دستور طالبان مردان روزنامه نگار و خبرنگار افغانستان برای همبستگی با همکاران زن در حالی که با ماسک چهره خود را پوشانده بودند در محل کار حاضر شدند.

پس از به دست گرفتن قدرت، طالبان در ابتدا متعهد شد که نسبت به رژیم قبلی خود که زمانی که زنان بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ تقریباً از همه حقوق محروم بودند، انعطاف‌پذیرتر باشد. پس از آن طالبان، اما به سرعت از تعهدات خود عقب‌نشنی کرده و تا کنون محدودیت‌های فراوانی علیه زنان وضع کرد که این گونه اقدامات آن با واکنش‌های داخلی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان طلوع نیوز برقع افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه طالبان در هرات پس از آغاز حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در صفحه ایکس خود نوشت که ما برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می کنیم.

رحمت الله فیضان معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در صفحه ایکس خود نوشت: ما برای پیروزی ‎ایران بر ‎اسرائيل دعا می کنیم زیرا هیچکس از شر یهودیان در امان نخواهند ماند.

 این در حالی است که سه روز قبل، محمد نعیم وردک، سرپرست سفارت افغانستان در قطر از پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دفاع و حمایت کرد.

همچنین حنفی وردک، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوز اخیر اسرائیل، حق دفاع از خود را دارد.

هفته پیش نیز ملا هبت اللهرئیس طالبان در پیامی به مناسبت عید فطر، رسما قضیه فلسطین را قضیه کل اسلام و مسلمین دانسته، تجاوز و اشغالگری اسرائیل غاصب بر غزه را شدیدا محکوم نموده بود.

در این پیام رئیس طالبان از مسلمانان و کشورهای اسلامی خواسته بود تا در حد توان از مردم مسلمان فلسطین حمایت نمایند.

وی حمایت های عملی سازمان های بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر را مورد تاکید قرار داده، خواهان قطع ظلم و ستم بر مردم غزه گردید بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • جاذبه‌های گردشگری و چهره‌های شاخص تنگستان به کشور معرفی شوند
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • تایید وقوع انفجار در صحرای نقب اسرائیل