Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خصوص آبله میمونی، خوشبختانه تا کنون مورد مشکوک و خاصی نداشته ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پدرام پاک‌آیین، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این خبر گفت: آبله میمونی، یک بیماری ویروسی و از دسته ویروس آبله انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۱۵ کشور دنیا موارد مشکوک این بیماری را گزارش کرده اند. در این ۱۵ کشور، ۱۹۷ مورد مشکوک گزارش شده و ۱۰۸ مورد تشخیص قطعی در دنیا داده شده است.

وی با بیان این که فعلا مشکلی در خصوص این بیماری در کشور وجود ندارد، افزود: وزارت بهداشت، افراد مشکوک را بررسی می‌کند تا از عدم ابتلای آن‌ها به آبله میمونی اطمینان حاصل کند. همچنین در باره پیشگیری و درمان این بیماری، متن راهنمایی تدوین شده که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این که سرایت پذیری این بیماری چندان بالا نیست، تصریح کرد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده، تماس با جسد و یا خوردن گوشت آن و گازگرفتگی یا خراش پوست توسط حیوان آلوده و همچنین از طریق قطرات تنفسی انسان مبتلا، عطسه یا سرفه او منتقل می‌شود.

پاک آیین در پایان گفت: از آنجا که سرایت پذیری این بیماری بالا نیست، تصور نمی‌شود کار به همه گیری بالا بکشد و جای نگرانی نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آبله میمونی شبکه بهداشت جسد آبله میمونی مورد مشکوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، بهمن رشیدپور، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ از شناسایی ۱۲ مورد بیمار مبتلا به کیست هیداتید در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: «کیست هیداتید» یک بیماری انگلی است که از فضولات سگ‌های ولگرد به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۷۲۴ نفر مورد گزش جانوران زهرآگین عقرب و مار قرار گرفتند که با انتقال به مراکز درمانی، تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به شناسایی دو بیمار مشکوک به بیماری هاری طی سال گذشته، گفت: مراقبت، پیگیری و درمان یک هزار و ۹۴۹ نفر که توسط حیوانات مورد گزش قرار گرفته بودند، در مراکز پیشگیری و درمان هاری انجام گرفت.

وی از شناسایی و تحت درمان قرار گرفتن هشت بیمار مبتلا به مالاریا خبر داد و تصریح کرد: ۳۲ بیمار مبتلا به بیماری سل شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

رشیدپور از شناسایی و کنترل ۵۰۴ مورد طغیان بیماری‌های متشکله از آب و غذا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۱ بیمار مبتلا به «هپاتیت A» شناسایی شد، ضمن اینکه پنج هزار و ۹۶ بیمار مشکوک به بیماری «گال» که یک بیماری پوستی است، شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی به شناسایی و مراقبت از ۲۴۰ بیمار مبتلا به «تب مالت» در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی و مراقبت از ۴۰ بیمار مبتلا به «سالک» انجام گرفت.

مدیر پیشگیری بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۱۲ مورد نمونه مشکوک به بیماری «تب خونریزی کریمه کنگو» به انیستو پاستور ارسال شد.

کد خبر 745139

دیگر خبرها

  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیماری‌های شایع فصل بهار
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • ۳ بیماری شایع فصل بهار
  • بیماری‌های شایع فصل بهار/ از سرماخوردگی تا آبله مرغان
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال