Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:11:00 GMT

مسکو: تا حالا هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۰۶۱۵

مسکو: تا حالا هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که بحران اوکراین ادامه دارد «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه (امروز) تازه‌ترین اطلاع‌رسانی این وزارتخانه درباره وضعیت میدانی درگیری‌ها را ایراد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین»، نیروهای روسیه تقریبا هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف در نشست خبری روز یکشنبه (امروز) در مسکو تصریح کرد: «در مجموع، از آغاز عملیات نظامی ویژه، نیروهای مسلح روسیه ۱۷۴ هواپیما، ۱۲۵ بالگرد، ۹۷۷ پهپاد، ۳۱۷ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۱۹۸ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی، ۴۰۸ سامانه راکت‌انداز چند منظوره، ۱۶۲۲ قبضه توپخانه و خمپاره و همچنین ۳۰۷۷ خودروی نظامی ویژه را منهدم کرده‌اند».

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی این کشور شب گذشته (شنبه شب) ۲۶ مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی را هدف قرار داد و سه مرکز کنترل و یک انبار مهمات را از بین برد.

ایگور کوناشنکوف همچنین خبر داد، روسیه با موشک‌های هدایت‌‍شونده با دقت بالا به 13 مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین حمله و چهار انبار مهمات را منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «در نتیجه این حملات بیش از ۲۱۰ ملی‌گرای (اوکراینی) کشته و 38 واحد تجهیزات نظامی اوکراین از کار افتاده است».

این ژنرال روس همچنین خبر داد که سامانه پدافندی این کشور شب گذشته دو موشک شلیک شده ارتش اوکراین را که از «اسمرچ» شلیک شده بودند، رهگیری کرد.

اطلاع‌رسانی تازه سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره تحولات میدانی جنگ با اوکراین در شرایطی انجام شده که مسکو از تاریخ  ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ (پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰) در حال انجام «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» است.

مقام‌های ارشد مسکو بارها اعلام کرده‌اند که این عملیات به درخواست کمک جمهوری‌های «لوهانسک» و«دونستک» از روسیه انجام شده و هدف از آن «خلع سلاح» و «نازی زدایی» کردن اوکراین است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین پهپاد جنگ اوکراین سخنگوی وزارت دفاع روسیه نظامی ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است