Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@09:39:02 GMT

۵ نکته در خصوص انحصار وراثت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۰۶۱۷

به گزارش صدای ایران، وصی حق دارد مال را بر اساس آخرین وصیت نامه تقسیم کند، ولی ممکن است وراث اجازه اجرای وصیت را بیش از حد معمول که قانون اجازه داده را ندهند و وصیت به صورت کامل اجرایی نگردد . اگر نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می گردد را در نظر بگیرید، می توانید از تنش و دعوایی که ممکن است بر سر تقسیم دارایی متوفی بین وراث  و انحصار وراثت اتفاق بیفتد جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  1. تمام اسناد را با دقت بخوانید
با مطالعه دقیق اسناد و مدارک و وصیت نامه، از تنش ها و دعوایی احتمالی جلوگیری می کنید زیرا ممکن است حل تمام سوال ها و پرسش های شما در متن اسناد و مدارک نهفته باشد که اگر دقت کافی را به کار ببندید می توانید از این تنش ها جلوگیری نمایید. مطمئن شوید که کپی به روزترین شکل سند است و در حین خواندن یادداشت برداری کنید یا جزئیات را یادداشت کنید.
2. از قوانین انحصار وراثت کمک بگیرید
ممکن است اسامی افرادی که وارث متوفی هستند در وصیت نامه آورده نشده باشند. افرادی که نامشان  در وصیت نامه گنجانده نشده می توانند این سند را به چالش بکشند و  بر طبق قانون رسیدگی به این دعوی را از طریق مراجع قانونی درخواست نمایند، البته این نکته بستگی به قوانین ارث دارد. ممکن است حق قانونی برای ملک خاصی وجود نداشته باشد، حل و فصل اختلاف احتمالی قبل از وقوع با وراث از طریق مراجع قانونی است.
3. به دنبال شواهدی برای حمایت از اراده شخص متوفی در زمان نگارش وصیت نامه باشید
ممکن است  بعد از فوت وصی در زمان اجرای وصیت نامه  بر سر توانایی ذهنی متوفی در زمان نگارش وصیت نامه از سوی اعضای خانواده بحث شود. به دنبال شواهد و مدارکی باشید که از وصیت نامه پشتیبانی می کند، برای نمونه اظهارات یا نظراتی که متوفی قبل از فوت داشته و یا از طریق اسناد پزشکی می توانید از وصی نامه شخص متوفی حمایت نمایید و در پی یافتن استناد دیگری نیز باشید.
اگر نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد را رعایت نمایید می توانید جلوی انحلال وصیت نامه ایستادگی کنید و باعث اجرایی شدن و عدم انحلال وصیت نامه متوفی شوید.
  ۴- کمک گرفتن از وکیل تقسیم ارث برای اداره امور متوفی
وسایل شخصی و اموال متوفی چه اموال مثبت و چه اموال و دارایی های منفی که بدهی های متوفی هستند. همگی بعد از فوت شخص به جا می مانند. سوالی که پیش می آید این است که اموال شخصی متوفی بعد از فوتش چه می شود. برای درک بهتر از این قضیه باید قوانین و مقررات انحصار وراثت و تقسیم ارث و دارایی های متوفی را بدانیم که بهترین راهنما در این خصوص وکیل تقسیم ارث است زیرا تخصص وکیل تقسیم ارث برای همین مسئله است و می تواند به بهترین شکل شما را راهنمایی نماید.
امور مربوط به توزیع اموال پس از فوت شخصی در دادگاه و مراجع مربوطه امکان پذیر  می شود.
فرآیند انحصار وراثت می تواند نسبتاً ساده یا بسیار پیچیده باشد. این امر تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا متوفی وصیت نامه ای از خود به جا گذاشته است یا خیر.
●       اگر متوفی وصیت داشت برای به دست آوردن کنترل اموال شخص، باید مجری وصیت نامه یا امین معرفی شوید.
●       اگر متوفی وصیت نامه برای انحصار وراثت نداشت برای مدیریت اموال واقعی و شخصی، وراث قبول مسئولیت می کنند.
اگر مطمئن نیستید که چه کسی مسئولیت مدیریت دارایی عزیزتان بعد از فوت آن ها را بر عهده دارد (همه چیزهایی که آنها در زمان مرگ داشتند)، معمولاً بهترین کار این است که یک وکیل تقسیم ارث را برای کمک استخدام کنید.
۵-  تقسیم ارث اموال منقول در مقابل اموال غیر منقول
دو نوع مختلف از اموال وجود دارد که برای مدیریت آنها نیاز است که اطلاعاتی در این خصوص داشته باشید.  دارایی منقول و دارایی غیرمنقول.
دارایی و اموال منقول شامل اقلامی مانند جواهرات، لباس، مبلمان و اتومبیل هستند. همچنین شامل سهام و پول نقد نیز می شود که قابلیت نقل و انتقال بدون خرابی مال را دارد.
اموال غیرمنقول زمین و ساختمانی است که شخص متوفی مالک آنها بوده است.
هم اموال منقول و هم اموال غیرمنقول بخشی از دارایی متوفی هستند.
اگر شخص متوفی دارای اموال غیرمنقول  باشد و دستورالعمل خاصی برای تقسیم آن ملک بعد از فوتش نگذاشته باشد ، احتمالاًبری تقسیم این مال به کمک یک وکیل تقسیم ارث نیاز خواهید داشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انحصار وراثت تقسیم ارث وکیل تقسیم ارث انحصار وراثت بعد از فوت شخص متوفی وصیت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!

زی‌سان: باتوجه به اینکه نزدیک به ۴۰۰ نوع گیرنده مختلف درون بینی ما وجود دارد تا علاوه بر دریافت بوی تعفن یا فاسدشدن مواد خوراکی، بوی خوش را هم حس کنیم، محققان چند نکته ساده را توصیه کردند که علاوه بر کاهش هزینه خرید عطر، بدن شما را نیز خوشبو می‌کند.

به گزارش زی‌سان؛ به گفته دانشمندان مواد غذایی مصرفی هرکدام تاثیری روی بدن فرد دارند. برای مثال، گوشت قرمز حاوی مقادیر زیادی اسید‌های چرب است و اگر بدن قادر به تجزیه این مواد نباشد، بوی عرق می‌تواند به طرز خفه‌کننده‌ای تند شود.

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل نیز چنین رفتاری را در بدن ایجاد می‌کنند که پیشنهاد می‌شود برای داشتن بوی خوش، مصرف آنها را به حداقل برسانید.

نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و چای باعث تحریک‌شدن برخی غدد تعریق می‌شوند و درنتیجه بدن عرق بیشتری تولید می‌کند و باعث تندتر شدن بوی عرقتان می‌شود. پیشنهاد می‌شود به جای زیاده‌روی در مصرف قهوه، روزانه ۸ لیوان آب بخورید تا نتیجه معکوس و خوشایند را تجربه کنید.

مراقبت از لباس‌ها بسیار مسئله مهمی است. لباسی که عرق کرده را نپوشید و هنگام شستن دقت کنید که آن را برعکس کرده باشید و بعد داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

ورزش مداوم به بوی خوش بدن کمک می‌کند. به شرطی که پس از ورزش کردن حتما استحمام کنید و پس از خارج شدن از حمام کاملا خود را خشک کنید. ضمنا تا حد امکان از صابون‌های آنتی باکتریال برای شستشوی خود استفاده نکنید.

بوی بدن از وضعیت روانی هم تأثیر می‌گیرد. اگر عصبی یا تحت اضطراب مداوم باشید و یا کمبود خواب داشته باشید، بوی بدن شما می‌تواند نامطبوع شود. اگر روغن‌های معطر را به بالش یا ملحفه خود بزنید، بعد از یک خواب شبانه، بوی خوبی هم خواهید داد.

tags # عطر و اودکلن سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • 7 نکته که در شروع مذاکره باید رعایت کنیم
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • (تصویر) یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است