Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام رمضانی كوهنورد ایرانی دومین زن ایرانی صعودكننده به قله اورست در گفتگویی تلفنی با برنامه «باشگاه بانوان» شبكه رادیویی ورزش از شرایط صعود خود به قله اورست گفت.

به گزارش تابناک ورزشی از رادیو ورزش؛ الهام رمضانی كوهنورد ایرانی و عضو سابق تیم ملی اسكواش و دومین زن ایرانی كه توانسته در سال جاری به قله اورست صعود كند، در گفتگویی تلفنی با برنامه «باشگاه بانوان» درباره این افتخارآفرینی اظهار داشت: روز گذشته به شهر كاتماندو پایتخت نپال رسیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من عضو سابق تیم ملی اسكواش بودم و در این رشته دو مرتبه دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو شده و آن را جراحی كردم. پس از آن، دوره بسیار بدی را پشت سر گذاشتم چرا كه ورزش را به تازگی شروع كرده بودم ولی به دلیل اینكه نمی‌توانستم به صورت هدفمند ورزش كنم و برنامه‌ریزی خاصی نداشتم بسیار ناراحت بودم.

وی ادامه داد: یك سال پس از آسیب‌دیدگی و با وجود حالت‌هایی از افسردگی و ناامیدی و بعد از یك دوره طولانی از گذشت ورزش حرفه‌ای، این انگیزه در من ایجاد شد و تصمیم گرفتم كه به قله دماوند رفته و این اتفاق را به عنوان یك هدف برای خود قرار دادم.

رمضانی با اشاره به حس هیجان انگیز ایستادن در بالاترین نقطه خاطرنشان كرد: زمانی كه به قله دماوند رسیدم در همانجا به خودم قول صعود به اورست را دادم. پرس و جو كردن از افراد متخصص در این حوزه را آغاز كردم. با توجه به اینكه من یك سابقه حرفه‌ای در ورزش داشتم، كه این امكان برای من وجود داشت. در واقع من در كوهنوردی تجربه زیادی را ندارم. این صعودها از نظر روانی هم حس خوبی را در من ایجاد می‌كند.

دومین زن ایرانی صعودكننده به قله اورست افزود: تقریبا دو سال است كه به صورت مستمر و با برنامه‌ریزی و زیر نظر مربی برای این رویداد در حال تمرین هستم. قدم گذاشتن در قله‌های بلند نسبت به سایر كوه‌ها كه سختی كمتری دارد بسیار متفاوت است. ارتفاعات بالای ۸۰۰۰ متر را منطقه مرگ می‌گویند. چرا كه اكسیژن در آن‌جا كم بوده و اندام‌های بدن كارایی درستی را از خود نشان نمی‌دهند.

الهام رمضانی در خاتمه تصریح كرد: برای رسیدن به این شرایط باید از نظر روانی روی خود كار كرده تا بتوانید ادامه دهید. پس از به پایان رساندن آن چالش شما احساس می‌كنید كه بر خودتان غلبه كرده و كمی خود را پرورش دادید. این حس بسیار خوبی است و به صورت مداوم دوست دارید كه این اتفاق تكرار شود. امیدوارم مجدد شانس این را داشته باشم تا ارتفاع ۸۰۰۰ متری دیگری را كه هیچ بانوی ایرانی صعود نكرده باشد را فتح كنم تا افتخاری برای كشورم و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران اسلامی باشم.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران اورست کوهنوردی یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران دومین زن ایرانی قله اورست ایرانی صعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه برنامه ریزی دومین کنگره چهار هزار شهید گلستان، شهدا را سرمایه‌های بزرگ جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اقتدار امروز کشور مرهون خون پاک و مطهر شهیدان است.

وی از برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان خبر داد و افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده این مراسم در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود که در حال حاضر ستاد این اجلاسیه فعالیت خود را آغاز کرده است.

استاندار گلستان شهدا استان را نماد وحدت در کشور دانست و گفت: اینها جز سرمایه‌های معنوی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می آیند و توانستند افتخارات بزرگی را برای این آب و خاک رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این مراسم تا کنون حدود ۲۵۰ برنامه پیش بینی شده است، افزود: با توجه به اهمیت برگزاری این مراسم نیاز است استان گلستان نیز با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون نسبت به تأسیس ساختمان دبیرخانه دائمی کنگره چهار هزار شهید اقدام کند.

کد خبر 6087106

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت