Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:33:23 GMT

لزوم توجه به پژوهش و آسیب شناسی در حوزه جمعیت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۰۶۹۳

لزوم توجه به پژوهش و آسیب شناسی در حوزه جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه خانواده و جمعیت گیلان با بیان اینکه باید از هر گونه موازی کاری در این بخش پرهیز شود، اظهار کرد: باید آسیب شناسی جدی در زمینه جمعیت در استان گیلان انجام شود.

وی گفت: رتبه گیلان در بسیاری از امور از جمله رشد اقتصادی، پیشرفت زیرساخت‌ها، مسائل جمعیت و استفاده از نخبگان باید ارتقا چشمگیری بیابد چراکه ظرفیت‌های بالایی در این بخش‌ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مؤسسه‌های علمی استان برای فراخوان مقالات و پژوهش‌های مرتبط با جمعیت و آسیب‌شناسی مشکلات تأکید کرد و افزود: مجلات پژوهشی برای مقالات مرتبط با خانواده و جمعیت اولویت قائل شوند و استانداری در بخش‌های پژوهشی بودجه سال جاری نیز به صورت ویژه حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه با پراکندگی در گفتمان و بدون پژوهش، نتایج مطلوبی حاصل نمی‌شود، اظهار کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی، مشاوره و هدایت ازدواج، علاوه بر انتقال و معرفی الگوهای موفق، متولیان حمایت از کانون‌های خانواده شناسایی شوند.

استاندار گیلان به نقش مؤثر رسانه‌ها و صدا و سیما در تبیین اهمیت فرزندآوری با تولید فیلم، سریال و محتواهای مرتبط اشاره و اضافه کرد: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی این موضوع مهم در بخش مکتوب و مجازی می‌توانند نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند.

وی بر لزوم معرفی و تجلیل از خانواده‌های موفق در جشنواره‌های مختلف نیز تأکید و اضافه کرد: آسیب‌ها بسیاری خانواده‌های تک فرزندی را تهدید می‌کند.

عباسی بر فعال شدن قرارگاه‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌ها توسط ائمه جمعه و تشکیل قرارگاه‌های شهرستانی خانواده و جمعیت به ریاست فرمانداران هم تأکید کرد و گفت: نقش ائمه جمعه در منابر، سخنرانی‌ها و خطبه‌ها برای امیدآفرینی و تشویق مردم به فرزندآوری، بسیار حائز اهمیت است.

وی متولیان امر آموزش و پرورش استان را به تهیه بسته‌های فرهنگی برای خانواده‌ها و تبیین خلأهای نبود برادر و خواهر در خانواده‌های تک فرزند توسط معلمان مکلف کرد و افزود: تک فرزندی به انزوای اجتماعی، درون گرایی و کاهش نشاط خانواده‌ها می‌انجامد.

استاندار گیلان آسیب‌های تنظیم خانواده در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بر اساس الگوهای غربی و ترویج تک فرزندی را یادآور شد و گفت: در بیانات رهبر معظم انقلاب کلیدواژه‌های اثربخش بسیاری در موضوعات مرتبط با جمعیت و فرزندآوری، بیان شده که می‌تواند محور عناوین پژوهشی قرار گیرد.

وی وضعیت کنونی جمعیت را میراث تصمیمات اشتباه گذشتگان دانست و با بیان اینکه اگر متولیان این حوزه در شرایط کنونی نیز کم‌کاری کنند، خیانت برای آیندگان محسوب می‌شود، افزود: باید با تلاش مؤثر و ارائه بسته‌های تشویقی، جایگاه گیلان را در حوزه جمعیت ارتقا بخشیم.

استاندار گیلان بر لزوم اجرای جدی تکالیف دستگاه‌ها و تقویت نقش نظارتی قرارگاه‌های استانی و شهرستانی نیز تأکید و تصریح کرد: در اعطای پست مدیریتی، ارتقا شغلی و حمایت از مادران، تعداد فرزندان به عنوان یکی از شاخص‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اولویت قراردادن خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر توسط اداره کل راه و شهرسازی در بخش مسکن، گفت: دانشگاه علوم پزشکی نقش بهورزان به عنوان دیده‌بانان بهداشت در روستاها را پررنگ‌تر کند.

عباسی بانک‌ها را نیز به تسهیل روند پرداخت تسهیلات ازدواج و مسکن به زوج‌های جوان و پرهیز از سخت‌گیری موظف و ابراز امیدواری کرد که با تلاش مضاعف شاهد اجرای آموزه‌های دینی و قرآنی، آرمان امام راحل (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب باشیم.

کد خبر 5496339

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی استان گیلان افزایش جمعیت طرح های پژوهشی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه احتکار ویروس کرونا آلودگی هوا گرد و غبار آمار کرونا خراسان رضوی گرد و خاک سیدابراهیم رئیسی هدفمندی یارانه ها مشهد استاندار گیلان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره احتمال وقوع سیل در این استان، بر لزوم آمادگی برای وقوع این پدیده در استان سمنان تأکید کرد. - اخبار استانها -

سمیه جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های قابل توجه از امروز تا پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه 1403، وقوع سیلاب در استان سمنان بیشتر محتمل است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، احتمال بارش باران، رگبار و رعدوبرق، تشدید بارش‌ها در غالب نقاط استان با شدت بیشتر در نواحی شمالی، بارش برف و احتمال کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به احتمال زیاد وقوع سیل در استان سمنان تأکید کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب، توصیه می‌شود دستگاه‌های خدمات‌رسان و مردم استان سمنان برای مواجهه با سیلاب آماده باشند.

جباری با تأکید بر لزوم خودداری از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها تصریح کرد: عدم حضور مسافرین و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی رودخانه‌ها در استان سمنان مورد تأکید جدی است.

وی با تأکید بر لزوم عدم عبور شهروندان و مسافران از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی استان سمنان تصریح کرد: آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی و همچنین پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی برای کاهش خسارات ناشی از سیل بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان، گفت: "تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب" و "توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب" از دیگر مورد تأکید رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان برای مقابله با سیلاب احتمالی در این استان بود.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند