Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان همه پایه‌ها از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، سیدمجتبی هاشمی اظهار کرد: برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس موردنظر خود می‌توانند فرزندان‌شان را ثبت‌نام کنند اما برای ثبت‌نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست و سامانه‌ای که طراحی شده است، دانش‌آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت‌نام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال قریب به ۱۶ میلیون دانش‌آموز خود را برای شرکت در کلاس‌های درس آماده می‌کنند که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی هستند.

رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش درباره تعیین محدوده بندی مدارس هم گفت: محدوده‌بندی بر عهده ستادهای ثبت‌نام استانی و منطقه‌ای و احراز و تأیید مدارک محل سکونت دانش‌آموزان هم بر عهده مدیران مدارس است.

وی اظهار کرد: امسال با تمرکززدایی قرار است ستادهای ثبت‌نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت‌نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت‌نام منطقه‌ای، الگوهای مناسب برای هر منطقه را، در سال‌های بعد پیاده کنند.

هاشمی درباره شهریه دریافتی هم گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه پارسال هستند.

وی افزود: در صورت افزایش شهریه مابه‌التفاوت بعداً از اولیا دریافت می‌شود ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.

رئیس ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: مدارس هیئت امنایی و دولتی هم هنگام ثبت‌نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند. در مدارسی مثل غیردولتی، استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه مردمی هم میزان مشخصی از شهریه تعیین می‌شود که باید در تابلو نصب و در دید همه اولیا قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماع افراد، وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی به‌جز پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir انجام شود. با توجه به یکپارچه بودن ثبت‌نام دانش‌آموزان، شرایط عمومی ثبت‌نام مدارس از طریق سایت آموزش و پرورش منتشر و در اختیار دانش‌آموزان و اولیای آنها قرار گرفته است.

کد خبر 576922

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پیش ثبت نام میان پایه های مدارس شاهد فرصت پیش ثبت نام میان پایه های مدارس شاهد ثبت نام مدارس در سال 1401 ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی 1401 1402 ثبت نام مدارس در سال تحصیلی 1401 1402 ثبت نام دانش آموزان میان پایه ثبت نام دانش آموزان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ثبت نام دانش آموزان آموزش و پرورش ستاد ثبت نام پایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیأت امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

محمودزاده با استناد به آئین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلو‌های خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد