Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مصدق با تاکید بر اینکه نمی توان همه استان ها را با یک بخشنامه اداره کرد لذا باید برنامه تحولی ابلاغی متناسب با نیاز استان ها بومی سازی شود، گفت: برای اولین بار امسال برنامه کاربردی و‌ عملیاتی برای اجرایی شدن تدوین و به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق امروز در آیین تکریم و معارفه روسای کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به بهترین بندگان خدا از منظر امام رضا(ع) اظهار کرد: از حضرت سوال شد که برترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟ حضرت فرمود: «آنان که  چون نیکى کنند شاد و خرسند شوند و چون کار زشت از ایشان سر زند استغفار و طلب آمرزش کنند و هرگاه عطا شوند حق‌شناسى و شکرگزارى کنند و چون گرفتار شوند پایدارى کنندو چون به خشم آیند گذشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه جامعه ما در گام دوم انقلاب نیازمند حرکت جهادی در همه عرصه هاست و کارگزاران نظام اسلامی باید متفاوت از چهل سال گذشته برای حل مشکلات مردم قدم بردارند، گفت: برای اولین بار امسال برنامه کاربردی و‌ عملیاتی برای اجرایی شدن توسط روسای کل دادگستری در سراسر کشور تدوین و‌ حدود یکماه پیش ابلاغ شد که محور این برنامه ها رضایت مندی مردم از قوه قضاییه است.

حجت الاسلام و‌المسلمین مصدق با اشاره به اهتمام جدی به مأموریت های اساسی قوه قضاییه در قانون اساسی، افزود: امروز یکی از اولویت های که ابلاغ شده این است که نمی توان همه استان ها را با یک بخشنامه اداره کرد لذا باید برنامه تحولی ابلاغی متناسب با نیاز استان ها بومی سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در تدوین برنامه های سند تحولی باید روسای دادگستری ها اهل برنامه برای ایجاد تحول و کاهش اطاله دادرسی باشند، ادامه داد: امروز هر کاری که در قوه قضاییه انجام می دهیم با پشتوانه علمی و تجربی است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه استفاده از اعمال عدالت ترمیمی در سیاست کیفری جزو سیاست‌های قوه قضائیه است، افزود: استفاده از نهادهای ارفاقی مانند آزادی مشروط، صدور قرار تعلیق مجازات و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس برخی از مطالبات قوه قضائیه است که باید قضات به این موضوع بیشتر توجه کنند.

وی عنوان کرد:  البته اعمال همه نهادهای ارفاقی به تشخیص قاضی است و مبارزه جدی با مفسدانی که بیت المال را غارت کردند در دستور کار است تاجامعه آرامش پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با اشاره به اینکه انتظار مردم برخورد با مفسدان دانه درشتی است که دست درازی به بیت المال داشتند، افزود: همه باید به رئیس قوه قضاییه در برخورد با مفسدان کمک کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفتی، پالایشی و پتروپالایشی در مسیر همکاری مؤثر وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان همسو با برنامه تولید بار اول بومی‌سازی شدند.

حسین حسین‌زاده با تأکید بر لزوم توجه به موضوع تولید در بخش‌های مختلف صنعت کشور به خبرنگار شانا گفت: حمایت از فعالان عرصه بومی‌سازی و تولید کالاهای بار اول از گام‌های مهم در مسیر توجه به ساخت داخل و صرفه‌جویی ارزی است که حتی می‌توانیم در حوزه صادرات خدمات فنی و فناوری هم پیشگام باشیم.

وی افزود: اکنون شاهد همکاری سازنده وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بومی‌سازی خش شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفتی، پالایشی و پتروپالایشی همسو با برنامه راهبردی تولید بار اول، هستیم، در حوزه پالایشگاهی و فرآوری نفت و برداشت از مخازن نفتی شرکت‌های توانمندی پای کار آمده‌اند و قراردادهای مؤثری امضا شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با بومی‌سازی و تولید بار اول تجهیزات پالایشی حتی توانستیم پا را فراتر از عرصه‌های داخلی بگذاریم و به حوزه پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کنیم که این جای قدردانی از وزارت نفت دارد.

دیگر خبرها

  • جشنواره آیین‌های بومی محلی در سراوان برگزار شد
  • بومی سازی غبارسنج دودکش های صنعتی
  • بومی سازی دانش فنی تولید آسفالت سرد
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم