Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (یکشنبه اول خرداد) پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز توضیحاتی درباره نحوه محاسب یارانه‌ها و افراد مشمول دریافت یارانه ارائه شد؛ تاکنون به حساب 76 میلیون و 300 هزار نفر از مردم یارانه واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع رفاه ایرانیان دهک‌بندی می‌شوند، افزود: تمام اطلاعات این سامانه از دستگاه‌های رسمی کشور مانند بانک مرکزی، نیروی انتظامی، خزانه کل کشور، صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی و... دریافت می‌شود.

وزیر رفاه تصریح کرد: دهک بندی افراد براساس فرمول مشخص و متاثر از چند شاخص تعیین می‌شود در واقع دهک افراد براساس اطلاعات آن‌ها از سال 97 به بعد مشخص شده و طبق آن تصمیم گیری می‌شود. هیچ اقدامی در این زمینه به صورت دستی صورت نمی‌گیرد و مکانیزه است.

عبدالملکی گفت: تاکنون افرادی درخواست بازنگری در موضوع یارانه را داشتند که بخش زیادی از بازنگری‌ها درست است به این معنا که به طور مثال فرد پیش از این خودرو داشته اما آن را به صورت قولنامه‌ای به فروش رسانده است یا حساب یک فرد، به عنوان حساب کارپرداز شرکتی استفاده شده است.

 وی با اشاره به ثبت اعتراضات و در خواست‌های مردم، تصریح کرد: ضمن اینکه یک ماه یارانه علی‌الحساب به حساب این افراد واریز شده تا شنبه پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شود؛ در این پیامک از افراد درخواست می‌شود، مجدد به سامانه مراجعه کنند و در صورت نیاز، درخواست بازنگری در اطلاعات موجود را ثبت کنند تا اطلاعات اقتصادی خانواده‌ها شفاف شود.

عبدالملکی افزود: یارانه‌ای که حق 90 درصد مردم است، پرداخت می‌شود؛ هر زمانی که مشخص شود فرد استحقاق دریافت یارانه را دارد و یارانه وی واریز نشده، حتی مبالغ مربوط به ماه‌های گذشته نیز پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مجلس کمک بزرگی به ما می‌کنند و از مسئولان سایر بانک‌های اطلاعاتی درخواست کردند که به سامانه جامع رفاه ایرانیان ملحق شوند و اطلاعات خود را بارگذاری کنند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت افزود: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ سال های سال است که  برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می یابد، اما امسال با برنامه ریزی انجام شده این  طرح را  توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می شود و با استفاده از سامانه های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی  صورت گرفته است.

اسماعیلی افزود: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور، شهرها و روستاها در عرض 10 دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود. 

وی گفت: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آنها  تحویل داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی کالا برگ و یارانه
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان