Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر علی سوری در کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ اهدای خون در خانواده که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه از سال ۲۰۱۳ خون به عنوان دارو درآمده و از حالت مایعی درون رگ‌ها خارج شده است اظهار داشت:بیماران زیادی وجود دارند که اساسا درمان آنها با خون است.

وی ضمن تاکید بر افزایش مشارکت مردم استان در اهدای خون افزود: قرارگیری در کریدور تصادفات، افزایش هرم جمعیتی و همچنین حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله از جمله موارد اهمیت مشارکت بالای مردم استان در اهدای خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست انتقال خون لرستان با اشاره به اهمیت اهدای خون در بانوان استان عنوان کرد: با توجه به اینکه خود مراقبتی در بانوان بیشتر است به طور یقین خون سالمتری دارند ولی متاسفانه علی رغم اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند تنها ۵ تا ۷ درصد اهدا کنند خون در کشور بانوان هستند.

وی با بیان اینکه باورهای غلط مانع اهدای خون بانوان شده است بیان کرد: بانوان نیمی از جامعه انسانی هستند که نمی‌توان توانایی و استعداد آن‌ها را در اهدای خون نادیده گرفت، شرایط عمومی اهدای خون مانند سن، وزن، فشار خون، درجه حرارت و نبض در زنان تفاوتی با مردان ندارد.

دکتر سوری گفت: برخی جوامع اهدای خون را یک کار مردانه می‌پندارند، در حالی‌که زنان یکی از جمعیت‌های سالم و مناسب برای اهدای خون هستند و می‌توانند جزو اهداکنندگان مستمر خون باشند ولی متاسفانه به دلیل باورهای غلطی که وجود دارد، زنان آمار بسیار پایین در اهدای خون دارند.

وی با بیان اینکه با اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون می‌شود تصریح کرد: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

کد خبر 1633712

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتقال خون استان لرستان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جشنواره شطرنج رده‌های سنی مختلف بانوان کشور برگزار شد که زهرا پروین در رده سنی زیر ۱۸ سال با کسب ۴ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست و بدست آوردن ۵ امتیاز از ۷ بازی و پوئن شکنی نسبت به زهرا قربانی از آذربایجان شرقی درسکوی دوم ایستاد و مدال نقراه تصاحب کرد.

دراین رده سنی ستایش کریمی از تهران با ۵/۵ و و زهرا قربانی از آذربایجان شرقی با ۵ امتیاز مقام‌های اول و سوم را کسب کردند.

۲۴۴ شطرنج باز برگزار کننده مسابقات رده سنی زیر ۸ سال تا ۱۸ سال جشنواره قهرمانی کشور بودند.

مسابقات جشنواره شطرنج پسران کشور نیز با حضور ورزشکاران خوزستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۶ مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش
  • نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد