Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:02:01 GMT

یکی از شهدای مفقودالاثر استان فارس شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۱۴۳۴

یکی از شهدای مفقودالاثر استان فارس شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر، یکی از شهدای مفقودالاثر استان فارس که به عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام شده بود، شناسایی شد.

بسیجی شهید «محمد علی‌پور اصتهباناتی» فرزند علی‌محمد در ۱۲ فروردین ۱۳۴۳ چشم به جهان گشود.

او از شیراز به‌عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام شد و در تک دشمن در ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل شد و پیکر پاک و مطهرش در منطقه برجای ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر مطهر این شهید پس از سال‌ها با تلاش گروه‌های تفحص کشف گردید و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد؛ خانواده این شهید امروز پس از ۳۳ سال از چشم‌انتظاری درآمدند.

کد خبر 5496530 زینب رازدشت تازکند

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیق و تفحص دفاع مقدس تفحص شهدا سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مجمع ناشران انقلاب اسلامی دفاع مقدس تازه های نشر کاغذ نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس جنگ تحمیلی بنیاد ملی بازی های رایانه ای سرای اهل قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

مهرداد شریفی با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.

او ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • برگزاری یادواره شهدای هنرمند بوانات
  • مراسم بزرگداشت شهدای دمشق و راسک در میبد
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
  • اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور کارمندان فارس