Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین هبه‌اله هاشمی در جلسه هم اندیشی و نشست خبری که به مناسبت سوم خرداد و عملیات حاج عمران برگزار شد، با اشاره به برگزاری یادمان شهدای زن دورود، اظهار کرد: ۱۷۸ شهید جاوید‌الاثر در استان داریم که به نظر می‌رسد مورد بی مهری قرار گرفته‌اند، در حالی که این شهدا حتی از اسم خود هم گذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگر گامی در راستای بزرگداشت این شهدا برنداریم ظلم کرده‌ایم، بنابراین شناسایی این شهدا جزو برنامه‌ها و اولویت‌های ما است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بر ساماندهی و رفع مشکل گلزار شهدای معمولان نیز تاکید کرد.

هاشمی در خصوص موضوع اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر استان نیز گفت: حدود ۶ تا ۷ هزار فرزند شهید و ایثارگر تقاضای شغل داشته‌اند، ۷۰ تا ۸۰ نفر از این آمار که فرزند شهید هستند مدرک دکتری و حدود ۸۰۰ نفر هم دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی بیان کرد: بیشترین تقاضای کار فرزند شهید و ایثارگر ما مربوط به خرم‌‌آباد است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: سفت و سخت موضوع اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر را دنبال می‌کنیم و در همین رابطه تفاهم نامه‌‌ی بین اداره کار و بنیاد شهید منعقد کرده‌ایم.

هاشمی اما تبدیل وضعیت ایثارگران در لرستان را یک فاجعه عنوان کرد و گفت: گزارش بالای نود درصد ادارات را بررسی کرده‌ایم و پیگیر این موضوع هستیم.

وی به برگزاری کنگره ۶۵۴۴ شهید استان هم اشاره کرد و افزود: برای این موضوع نیاز است کل استان پای کار باشد ، چون بنیاد شهید نه تنها بودجه کافی را ندارد بلکه ازدست بنیاد شهید هم به تنهایی ساخته نیست.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اما در خصوص ساماندهی گلزار شهدا خاطر نشان کرد: نگاه من به گلزار شهدا فراتر از ساماندهی است ، من به دنبال این هستم که گلزار شهدا به کانون و حسینیه تبدیل شود و فعالیت‌های فرهنگی، مراسم‌ها و دعاها در گلزار شهدا برگزار شود.

هاشمی از مجتمع توانبخشی ایثارگر هم به عنوان یک روضه تلخ یاد کرد و گفت: موضوع مجتمع پیچیده است زیرا در یک اتفاق تلخ این مجتمع قبل از اینکه تکمیل شود افتتاح و ردیف بودجه‌ی آن حذف شده است.

وی ادامه داد: در حالی که امکانات و دستگاه‌های خوبی در مجتمع وجود دارد اما در حوزه خدمات رسانی فعالیتی نداشته است زیرا با مشکلات و حواشی زیادی مواجه است.

 سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تاکید کرد: مجتمع توانبخشی جزو‌اولویت‌های ما است و به دنبال این هستم که فاز فاز پروژه را جلو ببریم، زیرا ورزش، سلامت و درمان جامعه هدف برای ما مهم است.

هاشمی در خصوص برج‌های دوقلو نیز توضیح داد: اموری مانند سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به بنیاد شهید مدیریت مستقل دارد و به بنیاد شهید استان مربوط نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اما من به دنبال این هستم که با پیمانکار پروژه صحبت کنم ، زیرا تعیین تکلیف پروژه مطالبه مردم و مسوولان است ، از طرفی رها کردن پروژه به این شکل نمای خوبی ندارد.

 سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تاکید کرد: معتقد هستم کارهای فرهنگی باید با نگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و تحقق این امر مستلزم نگاه و کار جهادی است.

 هاشمی در پایان صحبت‌های خود در خصوص نام‌گذاری دوم خرداد به عنوان روز و هفته مقاومت مردم لر توضیح داد: این موضوع را در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای ترویج استانداری مطرح می‌کنم و به دنبال این هستم که هفته و یا روز مقاومت مردم لر را در تقویم ثبت کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: برج های دوقلو خرم آباد ساماندهی گلزار شهدای لرستان مجتمع توانبخشی ایثارگران دنبال این هستم شهید و ایثارگر گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در حکمی امیر حسین دانش‌کهن را به سمت سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حکمی امیر حسین دانش کهن را به عنوان سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب کرد.

‌امیر حسین دانشی‌کهن از کارمندان بنیاد شهید استان البرز بوده و پیش از این در مسئولیت های مختلف در این اداره کل فعالیت داشته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز