Web Analytics Made Easy - Statcounter

​سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ادبیات حماسی از بهترین راه های ارتباط با نسل جوان و نمونه ای از فرهنگ سازی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام مرتضی محمد پور طبسی در حاشیه رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» در محل آرامگاه فردوسی اظهار کرد: روح انسان در مسیر کمال جویای عزت است و این کمال طلبی در جوانی به اوج خود می رسد؛ لذا روح جوان پیوند فطری با حماسه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا ادبیات حماسی نیز از بهترین راه های ارتباط با نسل جوان و نمونه ای از تاثیرگذاری بر جامعه و فرهنگ سازی در یک جامعه است .

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: شاید بتوان گفت فردوسی با پرداختن به ادبیات حماسی بیشترین خدمت را به نسل جوان کرد.

محمدپور اضافه کرد: فردوسی در قالب ادبیات حماسی هم روح جوان را جلا می دهد و هم به شکلی بسیار دقیق و عمیق باورهای دینی را بسط می دهد؛ از این رو تجلیل و معرفی فردوسی به نسل جوان اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه روح انسان به ویژه جوان پیوند اجتناب ناپذیری با هنر دارد، تصریح کرد: هنر از برترین ابزارهای فرهنگ سازی و کار تربیتی است؛ شعر و ادبیات هم از ماندگارترین و موثرین حوزه های کار هنری است.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن اشاره به توجه فردوسی به بعد جمال الهی در نظام خلقت، گفت: با این تفاسیر می‌توان فردوسی را از پیشگامان کار عمیق فرهنگی و تربیتی دانست.

محمد پور افزود: فردوسی مبتنی بر باورهای توحیدی و آگاهی از ابعاد وجودی انسان از موثرترین ابزار نفوذ و تاثیر استفاده می کند؛ در حالی که بعد از سالها هنوز بخش قابل توجهی از متولیان حوزه فرهنگ درک درستی از ابزار هنر و ادبیات ندارند و از این زبان موثر بر وجود انسان بهره نگرفته‌اند.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «توس» تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه مندان به ادب و ادبیات پارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات حماسی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان بین دو قطب شرقی و غربی تقسیم شده و یک بخش در دست کمونیست و یک بخش در دست لیبرالیسم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در چنین شرایطی هیچ پایگاهی برای اسلام و حق و انصاف وجود نداشت اما خداوند با پیروزی انقلاب اسلامی این ابرقدرت‌ها را غافلگیر کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلابی نیز تمام قدرت‌ها جلوی ما ایستادند و به قول خودشان همه گزینه‌ها را روی میز داشتند، گفت: اتفاقاتی چون حادثه طبس و شکست نظامی آمریکا نمونه‌ای از حمایت‌های الهی از ایران و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر دولتی که بر سرکار آمد سیاست‌های خود را در حوزه فرهنگ چه عفاف و حجاب و چه تکریم زبان فارسی اجرا کرد، ادامه داد: این موضوع آسیب‌هایی را وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مردم همواره از ما عدالت را می‌خواهند، یادآور شد: همه ما باید در راستای اجرای قانون اساسی و عدالت و فرهنگ عفاف و حجاب قدم برداریم و از فرصت دولت سیزدهم نیز در این زمینه بیشترین استفاده را داشته باشیم.

عبادی ادامه داد: در حوزه عفاف و حجاب همه دستگاه‌ها باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند و مسئولیت تنها بر عهده یک نهاد نگذاریم.

وی با بیان اینکه در کنار عمل به قوانین باید با جوانان و نوجوانان خود صحبت بکنیم، گفت: جوانان و جوانان ما گوش شنوا دارند.

نماینده ولی فقیه در زمینه اتفاقات ۶ ماه گذشته در غزه اظهار کرد: لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست و تاریخ استعمار و استکبار پر از جنایت و آدم کشی است.

عبادی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی دروغ‌ها و جنایت‌های خود را توجیه می‌کند، یادآور شد: اما امروزه مردم همه کشورهای جهان هشیار شده‌اند و در سراسر جهان از قشرهای مختلف برای نجات بشریت فریاد می‌زنند.

کد خبر 6088452

دیگر خبرها

  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند