Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@18:44:36 GMT

تصادف خودروی شوتی در قشم با ۵ کشته و مصدوم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۲۳۹۸

تصادف خودروی شوتی در قشم با ۵ کشته و مصدوم

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مجتبی راست خدیو بیان کرد: شدت حادثه به حدی بود که یکی از سرنشینان پژو ۴۰۵ در دم جان باخت و ۲ دختر ۱۱ و ۱۵ ساله نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی با انتقاد از عدم توجه رانندگان خودروهای شوتی تک کابین به امنیت جانی و مالی مردم و مسافران، گفت: متاسفانه سرعت این خودروها باعث به خطر افتادن امنیت جاده‌ای شهروندان و گردشگران نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی قشم با بیان اینکه طرح‌های پلیس راه و انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در مقابله با خودروهای شوتی پاسخگو باشد، افزود: می‌طلبد رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، بویژه رعایت سرعت مطمئنه و خودداری از انجام حرکات خطرساز، استفاده از کمربند ایمنی برای کلیه سرنشینان و عدم استفاده از تلفن همراه موقع رانندگی تا حدود زیادی از بروز حوادث و یا افزایش تلفات بکاهند.

وی افزود: تعویض پلاک‌های مخدوش و قدیمی یکی از راهکارهایی است که با ضرب الاجل تعیین شده از سوی دستگاه قضایی، توسط پلیس و همکاران سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است و امیدواریم هر چه سریعتر پلاک تمامی خودروها، تعویض شود تا نظارت بیشتر و بهتری در این باره صورت گیرد.

وی اظهار داشت: خودروهای پلاک مخدوش زیادی در جزیره وجود دارد که با اجرای طرح‌های متنوع و متعدد امنیت محور، چه از حیث مبارزه با قاچاق کالا و چه از حیث مقابله با حرکات خطرساز رانندگان، با هماهنگی دادستان اقدمات بسیار خوبی در برخورد با متخلفین انجام شده است، به طوری که در این خصوص از ابتدای سال تاکنون ۶۸ خودرو دارای تخلف که بخش زیادی از آن خودروهای شوتی بوده اند، توقیف و به پارکینگ روانه شده‌اند.

راست‌خدیو بیان داشت: افزایش دوربین‌های نظارتی می‌تواند به عنوان اهرمی قدرتمند در افزایش ضریب امنیتی مورد استفاده قرار گیرد و امیدواریم در این راه اقدام لازم انجام شود.

گفتنی است، جزیره قشم بزرگترین جزیره کشور است که متاسفانه کمبود جاده‌های ایمن و همچنین وجود خودروهای شوتی (حمل بدون مجوز کالا) باعث شده امنیت جاده به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قشم حوادث رانندگی تصادف خودروهای شوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی و کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ پیمان لطیفی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، طرح برخورد با خودروهای شوتی و کالای قاچاق را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات میدانی و پس از هماهنگی با مقام قضائی با اجرای این طرح در محورهای مواصلاتی این شهرستان موفق به توقیف  5 دستگاه خودروی شوتی حامل بار قاچاق شامل لوازم صنعتی، برقی، پزشکی، خانگی، پوشاک، نوشیدنی، خودرو و موتورسیکلت دستگیری شدند.

سلیمانی تصریح کرد:  در این خصوص 9 نفر دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.

 فرمانده انتظامی ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای مکشوفه برابر نظر کارشناسان 2 هزار و 160 میلیارد ریال برآورده شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تصاویری از تصادف همزمان ۳ خودروی شوتی در جاده کوهستانی | چپ شدن قطاری!
  • واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم
  • ببینید | اولین تصاویر از واژگونی هولناک سه خودروی شوتی در جاده یاسوج - اصفهان
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • تصادف در محور روستایی بوکان ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • حادثه‌رانندگی در جاده مهاباد - سردشت ۴ کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • توقیف ۳۹ خودروی شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان