Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@19:14:52 GMT

خوردن این ویتامین رشد مو را تقویت می کند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۲۵۶۵

خوردن این ویتامین رشد مو را تقویت می کند

محققان می‌گویند، در حالی که فواید سلامتی اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب و مفاصل به خوبی شناخته شده است، کمتر به فواید مصرف آنها برای پوست و مو اشاره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در حالی که فواید سلامتی اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب و مفاصل به خوبی شناخته شده است، کمتر به فواید مصرف آنها برای پوست و مو اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان تاکید می‌کنند، پوست و موی ما دو چیزی هستند که صرف نظر از فصل  تابستان یا زمستان  نیاز به مراقبت دارند، زیرا هر فصل مزایا و معایب خود را دارد که مستقیماً بر سلامت پوست و موی ما تأثیر می‌گذارد.

 آرتی راگورام، محقق این مطالعه می‌گوید: اسیدهای چرب امگا 3 به وفور در غذاهایی مانند ماهی و دانه کتان، گردو، دانه چیا، دانه شاهدانه و مکمل‌های غذایی مانند روغن ماهی وجود دارد. سه اسید چرب امگا 3 اصلی ALA، EPA و DHA وجود دارد که در غذاهای مختلف گیاهی و ماهی و غذاهای دریایی یافت می‌شود.

وی افزود: این مواد مغذی در مکمل‌ها و دسته‌های غذایی با انواع مختلف یافت می‌شوند. اسیدهای چرب امگا 3 دارای کیفیتی هستند که از پوست در برابر اشعه های مضر UV تابش شده توسط خورشید جلوگیری می‌کنند. به مبارزه با ریزش مو و به رشد مو  نیز کمک می‌کنند. بهترین بخش مصرف آنها این است که آنها علاوه بر مراقبت از مو و پوست، از سلامت کلی ما نیز مراقبت می‌کنند.

آرتی راگورام با تاکید بر اینکه اسیدهای چرب امگا ۳ اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFAs) هستند گفت: اینها به عنوان چربی‌های سالم در نظر گرفته می‌شوند و از آنجایی که بدن ما نمی‌تواند آنها را تولید کند، اینها فقط باید با رژیم غذایی تکمیل شوند، بنابراین به عنوان اسیدهای چرب ضروری شناخته می‌شوند.

برخی از فواید سلامتی اسیدهای چرب امگا ۳ برای پوست:

۱. به هیدراتاسیون پوست کمک می‌کند و تولید چربی را تنظیم می‌کند.

۲. آسیب‌های ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهد؛ اسیدهای چرب امگا ۳ دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

۳. علائم پیری را به تعویق می‌اندازد.

۴. خاصیت ضد التهابی دارد.

۵. ممکن است رشد مو را تقویت کند؛ اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است به موهای قوی‌تر و ضخیم‌تر منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست و مو امگا۳ اسیدچرب اسیدهای چرب امگا ۳ پوست و مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید

یوگا فواید زیادی برای سلامت جسمی، ذهنی یا عاطفی افراد به دنبال دارد، این ورزش انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد، عضلات را تقویت می‌کند و تعادل و هماهنگی اعضای بدن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حفظ یک سبک زندگی فعال برای سلامت و افزایش طول عمر بسیار مهم است، ورزش منظم فواید بی‌شماری از جمله بهبود سلامت قلب و عروق، بهبود خلق‌وخو، افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بعضی سرطان‌ها را به همراه دارد، انجام دادن ورزش‌های ساده در داخل یا خارج از منزل می‌تواند به بهبود سلامت و افزایش طول عمر افراد کمک کند، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

پیاده‌روی سریع

پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین شکل‌های ورزش است، اما فواید سلامتی بی‌شماری دارد؛ گنجاندن پیاده‌روی سریع در برنامه روزانه می‌تواند سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشد، استخوان‌ها را تقویت کند، خلق‌وخو و سلامت روان را نیز بهبود ببخشد، بنابراین توصیه شده است که حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در بیشتر روزهای هفته را هدف قرار دهید تا از مزایای کامل آن بهره‌مند شوید.

یوگا

یوگا فواید زیادی برای سلامت جسمی، ذهنی یا عاطفی افراد به دنبال دارد، این ورزش انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد، عضلات را تقویت می‌کند و تعادل و هماهنگی اعضای بدن را افزایش می‌دهد؛ تمرین منظم یوگا می‌تواند سطح هورمون‌ها را تنظیم کند و با تقویت آرامش، استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، همچنین کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و سطح انرژی را افزایش می‌دهد.

شنا کردن

علاوه بر پیاده‌روی، فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های هوازی می‌تواند ضربان قلب را افزایش دهد، گردش خون را بهبود ببخشد و ظرفیت ریه‌ها را نیز افزایش دهد، بنابراین توصیه شده است که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت زیاد را هدف قرار دهید.

حرکات کششی

حفظ انعطاف‌پذیری و تعادل برای جلوگیری از بروز آسیب‌ها ضروری است، گنجاندن تمرینات کششی در برنامه روزانه می‌تواند دامنه حرکتی مفاصل را بهبود ببخشد، سفتی عضلات را کاهش دهد و ثبات و هماهنگی بین اعضای بدن را افزایش دهد؛ حرکات کششی بر انعطاف‌پذیری، تعادل و ارتباط ذهن و بدن متمرکز است.

کد خبر 736885

دیگر خبرها

  • (تصاویر) الویس پریسلی و جان اف کندی چه ساعت‌هایی می‌پوشیدند؟
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • فواید گرسنگی و روزه در ماه رمضان
  • اینگونه افطاری بخورید تا فواید روزه را حفظ کنید + فیلم
  • 8 مورد از مهم ترین فواید روزه داری
  • فواید مصرف تخم شربتی در ماه رمضان (فیلم)