Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@14:09:35 GMT

پلاک‌های ترانزیت فراخوانده شدند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۴۶۶

پلاک‌های ترانزیت فراخوانده شدند

اجرای طرح یکسان‌سازی و تعویض پلاک‌های ترانزیت خودروهای سواری و ناوگان حمل و نقل عمومی از باری و مسافربری آغاز شد.

به گزارش ایران اکونومیست، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که مجری این طرح است، اعلام کرد: تمام پلاک‌های ترانزیت پیشین شامل سری‌های E ، D ، B ، A مشمول طرح یکسان‌سازی و تعویض اجباری شده‌اند. بنابراین ضروری است دارندگان این پلاک‌ها با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و ارائه پلاک‌ قبلی، نسبت به دریافت پلاک جدید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاک‌های جدید بر اساس استانداردهای جهانی و با تأیید و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و داخلی مرتبط با حوزه ترانزیت (از جمله پایانه‌های مرزی و گمرک‌ها) طراحی شده و در تمام دفاتر و نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که به عنوان تنها مرجع رسمی صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو و با مجوز فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی در ایران (fia) فعالیت می‌کند، قابل دریافت است.

مالکانی که تا پایان شهریور امسال مراجعه کنند از ۱۵ درصد تخفیف در صدور پلاک جدید بهره‌مند خواهند شد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شده است: پلاک‌های قدیم پس از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی منقضی شده و در خارج از کشور معتبر نخواهد بود.

متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از فهرست کامل نمایندگی‌های مجاز، به نشانی اینترنتی https://gis.taci.ir/webforms/fa/general/ مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ترانزیت ، سفر جاده‌ای ، سفر خارجی ، پلاک ترانزیت ، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترانزیت سفر جاده ای سفر خارجی پلاک ترانزیت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پلاک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از ایندیپندنت، چند روز پیش در حالی که مسابقات اتومبیل رانی فاکس هیل سوپرکراس، در شهر دیاتلاوا سریلانکا در حال برگزاری بود و حدود ۴۵ هزار نفر برای تماشای مسابقات گرد هم آمده بودند، دو خودرو از مسیر مسابقه خارج شدند و با تماشاچیان برخورد کردند.

در این حادثه ۷ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۳ نفر از آنها وخیم است.

نیهال تالدووا، سخنگوی پلیس سریلانکا گفت: در بین کشته‌شدگان ۴ مسئول مسابقه و یک دختر ۸ ساله نیز به چشم می‌خورند. در جریان این حادثه ۲۰ نفر مجروح شدند که از سوی تیم‌های امدادی به بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته سخنگوی پلیس سریلانکا، این حادثه زمانی رخ داد که ۲خودرو که با سرعت زیاد در مسیر در حرکت بودند، از کنترل راننده‌ها خارج و از مسیر مسابقه منحرف شدند و با جمعیت برخورد کردند.

عکس‌ها و فیلم‌های این حادثه نشان می‌دهد که مردم بلافاصله پس از تصادف به سمت محل حادثه هجوم آوردند و شیشه‌های خودروهای منحرف شده را شکستند تا سرنشینان آن‌ها را نجات دهند.

با توجه به اینکه هنوز علت اصلی خروج خودرو از پیست مشخص نیست، مسئولان مسابقه تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده‌اند. مسابقه پس از حادثه لغو شد و مسابقات به حالت تعلیق درآمد.

این مسابقه توسط ارتش سریلانکا و فدراسیون اتومبیلرانی این کشور برگزار شده بود.

کد خبر 846447 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مسابقه اتومبیلرانی حوادث جهان

دیگر خبرها

  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)
  • تصادف مرگبار حین مسابقه اتومبیلرانی در سریلانکا + فیلم
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند
  • کاپیتان استقلال به کمیته انضباطی فراخوانده شد
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی می‌تواند به نشاط مردم کمک کند
  • ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا از قلمرو کشور